Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@14:08:00 GMT

تعالی زندگی فردی و اجتماعی با قرآن

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۴۶۲۳

تعالی زندگی فردی و اجتماعی با قرآن

تعالی و گذر از مشکلات در زندگی فردی و اجتماعی به توصیه های راهبردی نیاز دارد که قرآن به عنوان دریایی از معارف بهترین پشتوانه در این امر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، قرآن، کتاب زندگی و سعادت دنیا و آخرت مسلمانان و سرمایه ارزشمند در تعالی زندگی بشری و گذر از مشکلات است که انس با آن موجب آرامش و تقویت اعتماد به نقس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در پناه قرآن بهترین روش های زندگی را فراگرفته و بر پایه این توصیه های ارزشمند دنیا و آخرت خود را به بهترین نوع مدیریت خواهیم کرد.

 

فراتر از اجر معنوی قرائت، تفسیر و تحلیل آیات قرآن، دست یابی به موفقیت های مهم زندگی از برکات بهره گیری از دریای ژرف و عمیق این مصحف الهی است.

 

آنچه دنیای امروز ما مثل گذشته برای پیشرفت و تعالی باید کسب کند، در توصیه های قرآن وجود دارد و تنها نیازمند بررسی عالمانه و عاقلانه در محتوای این کتاب آسمانی است.

 

آسیب های اجتماعی، چالش های اقتصادی و سیاسی و نگرانی های فردی و اجتماعی مردم و مسئولان با بهره گیری از درس های قرآن چاره گشا است اما باید قدم اول را برداریم و از این کتاب زندگی بهره بجوییم.

 

*الفاظ قرآن جاذبه دارد و بر انسان اثر می گذارد

 

مرجع تقلید عالم تشیع در یکی از درس های اخلاق هفتگی خود به اثرات قرآن در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: الفاظ قرآن با قرائت آیات آن جاذبه داشته و بر انسان اثراث خاص و سازنده ای می گذارد.

 

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» تلاوت آیات قرآن به صورت روزانه را مایه بهره گیری روح از برکات آن اعلام کرد و افزود: قرآن مایه خیر و برکت برای انسان و جوامع بشری بوده و تلاوت آن نیز پیش از اینکه تفسیر، ترجمه و تحلیل داشته باشیم اثرگذار است.

 

وی ادامه داد: هنگام خوردن میوه گرچه به خواص آن آگاهی نداریم اما این عدم آگاهی مانع از بهره برداری جسم از خاصیت های آن خوراکی نمی شود بلکه علاوه بر جذابیت مصرف مواد غذایی، اثرات سازنده آن نیز به انسان می رسد.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: در موضوع تلاوت قرآن نیز گرچه فرد از اندیشه های بلند آن کمتر بهره مند می شود اما جذابیت آیات و نور نهفته در آن بر فرد اثر خواهد گذاشت.

 

وی ضمن تاکید بر تلاوت آیات قرآن، مطالعه ترجمه، تفسیر و تحلیل و بررسی آیات را نیز برای پیشرفت و تعالی لازم دانست و تصریح کرد: در شرایط مختلف زندگی مثل سفر، در هنگام اوقات فراغت، اول روز، پایان روز و در حال تردد در مسیر کار و شغل قرآن بخوانیم که این کار به صحت سلامتی روح و جسم انسان کمک می کند و زندگی را نورانی می سازد.

 

این استاد اخلاق حوزه های علمیه به درس ها و پندهای قرآن کریم اشاره کرد و گفت: حرکت در مسیر سیر و سلوک و کسب معرفت و دانش نیازمند بهره گیری از معارف این کتاب آسمانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر کسی برای بهره گیری از دریای عظیم کتاب مسلمانان تلاش کند و در این مسیر دیگران را نیز توصیه و زمینه ساز انس با این کتاب باشد.

 

*قاری های قرآن زمینه جذب به این کتاب بزرگ را فراهم کنند

 

امام جمعه اصفهان در یکی از نشست های قرآنی اصفهان با اشاره به نقش مربیان، قاریان و افراد فعال در حوزه قرآنی اشاره کرد و افزود: قاری های قرآن زمینه جذب به این کتاب بزرگ را فراهم کنند.

 

آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» ادامه داد: قاریان قرآن با تلاوت دلنشین و زیبا زمینه ساز جذب نسل های جوان و نوجوان به شنیدن و انس با قرآن می شوند که این نقش اساسی خود را ایفا کنند.

 

وی انس با قرآن مجید را زمینه ساز موفقیت و حفط سرمایه های انسانی دانست و تصریح کرد: شکست دشمنان و راهبردهای ضد فرهنگی آن ها با ترویج معارف قرآنی و ایجاد بستر برای انس با قرآن توسط متولیان و خانواده ها انجام خواهد شد.

 

*قرآن نیازهای بشری را تبیین می کند

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: قرآن نیازهای دنیا و آخرت بشری را برای انسان ها تبیین می کند.

 

حجت الاسلام «محمد قطبی» با اشاره به ظرفیت انسان سازی این کتاب آسمانی افزود: مبانی اسلامی برای یک زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت در قرآن بیان شده و حاکمیت اسلامی باید این دستورات را اجرا کند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما ناشی از بی توجهی به دستورات انسان ساز و مدیریت جوامع بشری برای تعالی و پیشرفت است ولی برخی از روی غفلت و بی توجهی این دستورالعمل ها را فراموش و به دنبال راهکارهایی از دیگر مبنای هستند.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه مهجوریت قرآن در جامعه مایه آسیب است، اظهارداشت: برای رفع این چالش بزرگ باید همه دغدغه مند باشند و از روش های صحیح و به روز جامعه استفاده شود تا زمینه انس با قرآن فراگیر و دستورات آن اجرایی شود.

 

قرآن حامی زندگی متنوع و شاداب و امیدوار است

 

قرآن، دستورالعمل کاملی از زندگی ارائه داده و انسان ها باید از آن برای سعادتمندی خود استفاده کنند و آنچه امروز جامعه بشری را دچار مشکلات کرده، دوری از سرچشمه خوبی ها بوده است.

 

در این مصحف اسلامی بر زندگی با رفاه، شاداب، امیدوار و متنوع تاکید و دستوراتی نیز صادر کرده اما برخی قرآن را محزون و تنها قرائت آیات آن در ابتدای مراسم و مراسم های ترحیم معرفی کرده اند ولی انسان ها وارسته و متقاضی سعادت در دنیا و آخرت از این کتاب بسیار بهره گرفته اند.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرآن و زندگی ضدفرهنگی شکست دشمن اصفهان قرآن کریم بهره گیری انس با قرآن دنیا و آخرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • قرآن همه چیز ماست
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد