Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:12:49 GMT

مکزیک استفاده اضطراری از واکسن فایزر را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۴۶۲۷

مکزیک استفاده اضطراری از واکسن فایزر را تایید کرد

به گزارش شنبه ایرنا از خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، «هوگو لوپز گاتل» معاون وزیر پیشگیری مکزیک با اعلام این خبر گفت: کمیسیون مرکزی مراقبت از خطرات بهداشتی (کوفپریس) این کشور مجوز استفاده از واکسن فایزر در برابر کووید ۱۹ را صادر کرد.

وی افزود: این تصمیم پس از ارائه تاییدیه این کشور به نمایندگی عامل واکسن آزمایشگاه واقع در آمریکا اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لوپز همچنین خاطرنشان کرد: با مجوز کوفپریس، مکزیک سومین کشوری است که تاییدیه خود را به نمایندگی آزمایشگاه آمریکایی اعلام کرده است.
این مقام مکزیکی گفت: طبق برنامه عملیاتی تصویب شده اخیر، مکزیک اولین مقادیر این دارو را از هفته آینده دریافت خواهد کرد تا از همین ماه دسامبر (آذر- دی) واکسیناسیون را آغاز کند.

حدود دو هفته گذشته «مارسلو ابرارد» وزیر امور خارجه مکزیک در این خصوص اعلام کرد: درصورت تصویب پروژه واکسن شرکت دارویی فایزر، تعداد قابل توجهی از همین واکسن طی ماه آینده (دسامبر برابر با اواخر آذرماه) وارد این کشور خواهد شد

این خبرها در حالی از این کشور آمریکای لاتین به گوش می رسد که براساس اعلام وزارت بهداشت مکزیک، تا دیروز جمعه  ۱۱۳ هزار و ۱۹ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته اند و بیش از ۲۲۹ هزار نفر مبتلا به سارس و کووید شده اند و وضعیت بحران کرونا در این کشور وخیم تر اعلام شده است.  

در همین رابطه رئیس ایالت مرکزی مکزیک مردم را به رعایت بیشتر تدابیر بهداشتی برای کاهش شیوع روزافزون همه گیری فراخواند.  

همزمان با نهایی شدن آزمایش‌های بالینی واکسن‌های کرونا و آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورها، دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین نیز دست به کار شده و قراردادهایی را برای تهیه واکسن کرونا با شرکت‌های مختلف امضا کرده‌اند.

شیلی دارای بیشترین حجم واکسن پیش خرید شده است که منشأ سه چهارم آن چین خواهد بود. اکوادور و مکزیک قراردادهایی با شرکت‌های آسترازنکا و فایزر امضا کرده‌اند.

بولیوی از کشورهایی است که در قالب برنامه کوواکس به واکسن دسترسی رایگان خواهد داشت. وزیر بهداشت در این زمینه اعلام کرد تماس‌های سودمندی در این خصوص داشته‌اند و مذاکراتی نیز با شرکت آسترازنکا و اسپوتنیک ۵ صورت گرفته است.

دولت برزیل قراردادهایی برای دریافت حدود ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن درسال ۲۰۲۱ به امضا رسانده که غالباً از شرکت آسترازنکا خواهد بود.
پرو، نخستین محموله واکسن را از شرکت فایزر دریافت می‌کند و انتظار می‌رود تا اواخر ماه ژانویه ۲۵ هزار دوز از این واکسن را تحویل بگیرد.

مکزیک نیز در همین راستا، توافقی برای خرید ۱۹۸ میلیون دوز واکسن با  شرکت آمریکایی فایزر امضا کرده تا در ماه دسامبر ۲۵۰ هزار دوز را دریافت کند. هدف مکزیک مصونیت بخشی به ۲.۶ میلیون نفر در مرحله اول واکسیناسیون در ماه‌های دسامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱ است.

برچسب‌ها مکزیکو آمریکای لاتین واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مکزیکو آمریکای لاتین واکسن کرونا مکزیکو آمریکای لاتین واکسن کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد