Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@19:53:56 GMT

کشف عتیقه‌های ۲۰۰ میلیاردی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۴۷۷۰

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلیس پیشگیری ناجا، از کشف پنج قطعه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی و سلوکی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش میزان،‌ سردار امیر رحمت الهی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه غارتگران میراث فرهنگی قصد فروش تعدادی اشیاء تاریخی ـ فرهنگی در شهر کرمانشاه را دارند موضوع به صورت ویژه، در دستور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ماموران یگان حفاظت کرمانشاه با همکاری پلیس امنیت اقتصادی پس از اطمینان از وجود اموال تاریخی و فرهنگی در محل معامله و اخذ دستور از مقام قضائی در بازرسی از منزل مسکونی پنج قطعه عتیقه تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و سلوکیان کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص نوع عتیقه‌های کشف شده گفت: اشیاء عتیقه کشف شده، شامل ۲ عدد گوشواره طلا به وزن ۴۱ گرم، ۲ عدد پیکرک به نقش فرشته بالدار به وزن ۳ گرم و ۲ عدد کتیبه به خط میخی از جنس طلا است.

سردار رحمت الهی در پایان با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیاء عتیقه کشف شده بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلیس پیشگیری ناجا، با بیان اینکه ایران از جمله کشور‌هایی است که دارای تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه دار است و از این رو آنچه از گذشته ­های دور برای ایرانیان به جا مانده در مقایسه با سایر کشور‌ها قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت با شماره تماس ۰۹۶۶۲ (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت) مطرح و در حفظ میراث ماندگار ایران و تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر کشف عتیقه میلیاردی کرمانشاه لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر میراث فرهنگی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه‌های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا (یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا