Web Analytics Made Easy - Statcounter

گویا وعده‌های بی عمل به بخشی از فرهنگ مدیریت در مناطق محروم تبدیل است و مردم هم با اینکه می‌دانند آنچه که در گوششان نجوا می‌شود تا عمل فاصله ها دارد باز هم صبوری پیشه می کنند تا شاید روزی این وعده ها رنگ تحقق به خود بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، روزی می گویند کردستان در مسیر توسعه است و روزی دیگر می گویند استان کردستان، استانی محرومی است که توسعه آن نیازمند حرکت جهشی و جهادی مسؤولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از 42 سال مردم کردستان با کمبودهای شدید امکانات تولیدی، رفاهی و اشتغالزایی خودشان هم نمی دانند در مسیر کدام توسعه قرار گرفته اند که نمود بارزی برای جلوگیری از بیکاری و مهاجرت این خطه به دیگر شهرهای ایران را ندارد.

اگر بخواهیم از پروژه هایی که هنوز که هنوز است روی کاغذ نوشته می شود و عملا برای ساخت آنها هیچ اقدامی صورت نگرفته است مطلب بنویسیم، باید مثنوی هفتاد من را بنویسیم که از صبر و حوصله خوانندگان این گزارش خارج است.

وعده های که فقط در حد شعار است!!

یکی از شعار دولتمردان استان کردستان اتمام کنار گذر چنگیز قلعه تا آخر آبان امسال بود! از پروژه های که در چند سال اخیر در شهر بیجار دستخوش وعده های آبکی مسوولان شده و موجب بروز نارضایتی مردم گردیده عدم افتتاح کمربندی چنگیز قلعه است که نقش مهمی در جلوگیری از عبور و مرور ماشین های سنگین به داخل شهر دارد.

طبق آیین نامه ترافیکی ورود کامیون و ماشین های باری سنگین به دلیل  بزرگی این خودروها  و احتمال تصادف و یا ایجاد ترافیک و وارد آوردن خسارات به آسفالت و زیر ساخت های به داخل شهر ممنوع است و در صورت ورود باید برابر مقررات با متخلف برخورد شود، اما گویا بیجار از این امر مستثنی است.

علی اکبر ورمقانی در تاریخ 23 شهریور سال 97 در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیشرفت بیش از 95 درصدی پروژه بیجار - همدان طی سال های اخیر، فاز پایانی این پروژه به علت برخی مشکلات تکمیل نشده است که با حمایت استانداری و تلاش مسئولان، تقاطع چنگیز قلعه و کیلومتر آخر با پیمانکار جدید تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طی جلسه ایی که با حضور استاندار و مسئولان راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل و فرمانده پلیس راه استان تشکیل شد، مصوب گردید، مناقصه پل غیر همسطح نیمه کاره تقاطع بصورت ترک تشریفات برگزار و پیمانکار توانمند در اسرع وقت انتخاب و معرفی شود.

در سفر رییس برنامه و بودجه استان کردستان به شهرستان بیجار در تاریخ اول آبان ، نصراللهی زاده از افتتاح رسمی پل چنگیز قلعه تا پایان آبان سال جاری خبر داد که امروز 22 آذر است و خبری از این افتتاح این پروژه که در پیچ و خم وعده مسوولان گیر کرده نیست و همچنان خیابان های بیجار زیر بار ترافیک ماشین های سنگین می لرزد.

شاهکار مسوولان بیجار تمامی ندارد

هر نماینده ای که با رای مردم بیجار را کسب کرد و وارد مجلس شد و بر صندلی سبز بهارستان جلوس کرد شعاری داد و در پایان دوره نمایندگیش توان اجرای آن را نداشت و بعنوان میراث شوم آن را به نماینده دوره بعد هدیه کرد.

بیجار شهر پروژه هایی است که به پروژه های افسانه ای تبدیل شده، پروژه ای مانند ساخت کارخانه سایپا که برای سرگرم کردن مردم دروغی بیش نبود و پروژه هایی مانند کارخانه اسب آهنین و کنسرو سازی که بعد از چندین سال هنوز تکلیف آن مشخص نشده است.

پروژه کارخانه فولاد کردستان در بیجار و جانمایی آهن اسفنجی و کشیدن ریل آهن به دیار گروس و پتروشیمی از دیگر پروژه هایی است که مسؤولان فقط از آن سخن می گویند و در عمل چیزی قابل مشاهده نیست.

 یکی دیگر از پروژه های شهربیجار که دستخوش بی کفایتی مسؤولان شده است و هر چند ماه یک بار چند تن از مدیران کل استان کردستان به دعوت فرماندار به بیجار می آیند و با حاضر شدن در سر این پروژه مردم را دلخوش می کنند و م روند ، پیاده راه اردلان است که از اواخر سال 97 شروع شده و تا کنون هم به سر انجام نرسیده است.

پیاده راهی که از ابتدای راه موجب ضرر  و زیان مغازه های داخل خیابان اردلان شد و چیزی جزء دردسر و ایجاد ترافیک و گرد و خاک برای مردم نداشت.این پیاده راه در وسط شهر در حد فاصل چند خیابان اصلی شهر بیجار قرار گرفته و طولانی شدن ساخت آن موجب نارضایتی شهروندان شده است.

یکی از شهروندان بیجاری در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: می گویند شهری که صاحب و ناظر نداشته باشد هر روز باید منتظر یک اتفاق ناخوشایند بود، دقیقا می توان بیجار را مثال زد که کمتر مسؤولی مشکلات آن را پیگیری می کند.

وی ادامه داد : بعلت بی کفایتی مسوولان در عدم اجرای این پروژه که اگر درست مدیریت می شد باید تا پایان 6 ماه تحویل مردم داده می شد تا کنون چندین پیرزن و پیرمرد که برای خرید مایحتاج خود به بیرون می آیند شده و کسی هم جوابگو نیست.

این شهروند خاطرنشان کرد: واقعا باید شاهد اتفاقات بدتر این باشیم تا مسئول خفته شهر بیدار شوند؟ این بی تفاوتی مسئولین تا چه وقت ادامه دار خواهد بود؟

 پروژه‌ای که در حد نصب یک تابلو است

پاییز سال 95 بود که خبری مبنی بر کلنگ زنی پروژه پتروشیمی بعث کردستان در شهر بیجار توسط استاندار سابق کردستان رسانه ای شد که سهم شهرستان بیجار از این اسم این پروژه عظیم یک تابلو است که تا کنون چندین بار به سرقن رفته است.

واحد پتروشیمی بیجار اگر به عنوان تکمیل کننده پتروشیمی کردستان و توسعه صنایع پایین دستی در منطقه مورد نظر قرار بگیرد، می‌تواند دستاوردهایی همچون اشتغال آفرینی و توسعه تولید داخلی محصولات پتروشیمی را محقق نماید.

استاندار کردستان و فرماندار بیجار تا کنون در مصاحبه های مختلف از آیین کلنگ زنی این پروژه عظیم که گویا دروغی بیش نیست به مردم قول داده اند که تا کنون عملی نشده است.

کلام آخر؛

پروژه های که فقط در حد نام مانده است و تا کنون هیچ اقدام مثبتی برای راه اندازی آنها صورت نگرفته مانند کلاف سر درگمی می ماند که مردم کردستان دیگر حوصله بازی کردن با این کلاف های سر درگم ندارند و بهتر است مسوولان از دادن وعده های دروغ به مردم دست بردارند و با مردم رو راست باشند و بگویند علت تاخیر در افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها کا می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت در استان می شود چیست؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کردستان چنگیز قلعه پروژه هایی تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود