Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش ها به توافق رژیم صهیونیستی و مراکش برای عادی سازی روابط همچنان ادامه دارد و بسیاری از کارشناسان درباره تشدید تنش‌ها در صحرای غربی هشدار داده اند.

خبرگزاری میزان – «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، به تازگی با انتشار پیامی در توییتر از توافق رژیم صهیونیستی و مراکش بر سر عادی سازی روابط خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچنین اعلام کرد بیانیه‌ای را امضا کرده که حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت می‌شناسد.

این توافق نیز مانند توافق امارات، بحرین و سودان با رژیم صهیونیستی واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

پایگاه شبکه الجزیره در گزارشی به واکنش‌ها به این توافق پرداخته و می‌نویسد «تصمیم مراکش برای عادی سازی روابط با اسرائیل با میانجیگری آمریکا، واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است.»

گروه‌های مختلف فلسطینی واکنش‌هایی را به این توافق داشته اند؛ جنبش حماس، فتح، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی این توافق را به شدت محکوم کردند.

«بسام الصلحی»، عضو کمیته آزای فلسطین با انتشار بیانیه‌ای این توافق را محکوم کرد.

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس در این باره می‌گوید «این یک جنایت است و به فلسطین خدمت نمی‌کند؛ اسرائیل از هر توافق عادی سازی برای افزایش تجاوز‌های خود علیه مردم فلسطین و شهرک سازی‌ها استفاده می‌کند.»

«محمد علی الحوثی»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز این توافق را به شدت محکوم کرد.

همچنین «جبهه پولیساریو» در صحرای غربی نیز به این توافق واکنش نشان داده و با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید «این تصمیم (به رسمیت شناختن حاکیت مراکش) تغییری در ماهیت موضوع ایجاد نمی‌کند زیرا جامعه جهانی حاکمیت مراکش را بر صحرای غربی به رسمیت نمی شناسد.»

بیشتر بخوانید: حماس: عادی‌سازی باعث تشدید سیاست‌های خصمانه صهیونیست‎ها علیه ملت فلسطین می‌شود بازگشت درگیری ها به صحرای غربی؛ جبهه پولیساریو چه می‎گوید؟

در همین حال سازمان ملل نیز در پی توییت ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی تاکید کرد که موضع سازمان ملل در این خصوص تغییری نخواهد کرد.

انگلیس نیز اعلام کرد که موضع این کشور در خصوص صحرای غربی تغییر نمی‌کند.

با این وجود بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که اقدام آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی احتمال افزایش تنش‌ها در این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

اقدام ترامپ در حالی صورت می گیرد که اخیرا جبهه جدایی طلب «پولیساریو» اعلام کرد آتش بس ۳ دهه‌ای با دولت مغرب در صحرای غربی، به پایان رسیده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت مراکش عملیاتی را برای بازگشایی جاده به موریتانی آغاز کرد.

دولت مغرب می‌گوید که عملیاتی را در مرز جنوبی صحرای غربی برای پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز از سوی جبهه پولیساریو انجام داده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل مراکش و رژیم صهیونیستی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عادی سازی روابط تحولات بین الملل مراکش و رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی بر صحرای غربی حاکمیت مراکش واکنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح

یک رسانه عبری‌زبان گزارش داد که عربستان درباره هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به این رژیم هشدار داده و اعلام کرده هرگونه حمله زمینی به رفح، مانع عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشورهای اسلامی دارد، از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!