Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا عزیزی از برگزاری نشست‌های پژوهشی با موضوعات متنوع در هفته پژوهش توسط این پژوهشکده خبر داد و گفت: یکی از مهمترین نشست‌های هفته پژوهش، بررسی تدوین دانشنامه سندشناسی و دانشنامه مدیریت اسناد است .


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «غلامرضا عزیزی»، رییس پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: شیوع ویروس کرونا در جهان موجب شد نحوه ارائه فعالیت‌ها دستخوش تغییر قرار گیرد، سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مجموع نشست‌های پژوهشی، سخنرانی‌ها، جلسات نقد و بررسی آثار و معرفی تازه‌های پژوهشی اسنادی و آرشیوی با تغییراتی در روش ارائه پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده نخستین نشست پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تاریخ ۲۵ آذرماه با موضوع تدوین دانشنامه سندشناسی و دانشنامه مدیریت اسناد برگزار می‌شود. در این نشست گزارش تدوین این دو دانشنامه ارائه خواهد شد.

عزیزی افزود: بیش از ۹۰ درصد از تدوین دانشنامه سندشناسی انجام شده و دو جلد کتاب در این زمینه آماده چاب است. در ابتدا قرار بر این بود که دانشنامه آرشیوی به عنوان دانشنامه مدیریت اسناد و آرشیوی انجام شود و در مرحله مقدماتی و گردآوری منابع، دانشنامه ارزشمندی به زبان انگلیسی منتشر شد که ویراستار اصلی اثر پرفسور لوچیانا دورانتی بود. بر همین اساس دانشنامه مدیریت آرشیوی از دانشنامه مدیریت اسناد تفکیک شد. هم اکنون ۱۰۰درصد مداخل دانشنامه آرشیوی ترجمه شده است و ۳۰ درصد از ترجمه‌ها در مرحله ویراستاری قرار دارد.

رئیس پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه برگزاری نشست آسیب شناسی تاریخ شفاهی ایران را یکی دیگر از برنامه‌های هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: در این کارگاه برخی از آثار منتشر شده به لحاظ تاریخی و تاریخ شفاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نشست با همکاری پژوهشکده امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره ملی پژوهش و فناوری بررسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی