Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان گفت: در هفته گذشته در استان کرمان ۹ شهر دارای وضعیت زرد، ۱۱ نارنجی و سه شهرستان با وضعیت قرمز داشتیم که در هفته جاری براساس جداول اعلام شده ۱۰ شهرستان زرد، ۱۲ شهرستان نارنجی و یک شهرستان با وضعیت قرمز(بافت) داریم که باید مورتوجه بیشتر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر"محمدصادق بصیری" ظهر امروز ۲۲ آذرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: با اعمال محدودیت های کرونائی در کشور، اجرای طرح شهید سلیمانی و اقاماتی که صورت گرفته روند بیماری کرونا در اکثر نقاط کشور در ابتلاء و مرگ و میر رو به کاهش گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۱۲ شهر کشور مشکل دارند که امیدواریم روند بیماری در آنها نیز کاهش یابد، افزود: در هفته گذشته در استان کرمان ۹ شهر دارای وضعیت زرد، ۱۱ نارنجی و سه شهرستان با وضعیت قرمز داشتیم که در هفته جاری براساس جداول اعلام شده ۱۰ شهرستان زرد، ۱۲ شهرستان نارنجی و یک شهرستان با وضعیت قرمز(بافت) داریم که باید مورتوجه بیشتر قرار بگیرد.

بصیری تصریح کرد: اغلب شهرستان ها کار خوبی انجام داده اند به ویژه شهرستان راور که در کشور نیز مطرح شده بود و با تلاش های صورت گرفته پس از دو هفته از وضعیت قرمز خارج شد و امیدواریم شکننده نباشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه روند وضعیت شهرستان ها دلالت بر تلاش دارد، بیان کرد: آمارها نشان می دهد ۵۰ درصد شیوع ویروس کرونا مربوط به دورهمی خانوادگی و ۳۰ درصد مربوط به سیستم حمل و نقل است و نگرانی بابت شب یلدا وجود دارد.

وی افزود: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی با کمک رسانه ها این فرهگ سازی بشود که مردم رعایت کرده و دورهمی ها را کاهش بدهند و به صورت مجازی با یکدیگر ارتباط بگیرند تا شاهد شکسته شدن سیر نزولی بیماری نباشیم.

بصیری در ادامه تصریح کرد: ایران در رتبه بندی کشورهای دنیا در آمار ابتلاء و مرگ و میر کرونا رتبه سی و یکم را دارد.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی قرار بود تسهیلاتی در اختیار بخش های آسیب دیده از کرونا قرار داده شود و امروز درباره تسری تسهیلات به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بحث شد که کمیته های اقتصادی ستاد در حال کار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی شهرستان با وضعیت قرمز استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان