Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیدفرد گفت: ترس از ابتلا به بيماری كرونا و مرگ ناشی از آن موجب شده كه اختلال اضطرابی پانيک و اضطراب منتشر از شايع ترين بيماری های اعصاب و روان در شهرستان جهرم باشد.

«مينا سفيد فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه پيش از همه گيری بيماری كرونا شايع ترين بيماری های اعصاب و روان، اختلال افسردگی بوده است، گفت: بعد از شيوع بيماری كرونا، نیز اختلالات اضطرابی از بارزترين مشكلات روحی و روانی در بين مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشكی جهرم افزود: در حال حاضر ۲ سوم بيمارانی كه برای درمان مشكلات روحی و روانی خود به كلينيک های درمانی جهرم مراجعه می كنند دچار اختلالات اضطرابی پانيک و منتشر هستند، افزود: ترس از ابتلا به بيماری كرونا و مرگ ناشی از آن باعث شده اضطرابی شديد در مردم شكل گيرد.

 

وی با اشاره به اینکه نشانه های اين بيماری در افرادی كه به كرونا مبتلا شده و در قرنطينه خانگی به سر می برند يا بهبود يافته و نگران ابتلای دوباره بيماري هستند نيز زياد ديده می شود، بیان کرد: بیماری یا حمله پانیک هجوم ناگهانی ترس زیاد است که باعث بروز واکنش‌های فیزیکی در بدن می‌شود؛ این بیماری با علائمی چون تپش قلب، عرق‌کردن، احساس تنگی نفس و فشردگی در قفسه سینه، بی حسی و مور مور شدن اندام همراه است. 

 

سفید فرد با اشاره به اینکه اختلال اضطراب منتشر، نوعی اختلال اضطرابی است که به صورت نگرانی بیش از اندازه در مورد اتفاقات و فعالیت‌های روزمره است، خاطرنشان کرد: اين اختلال بر خلاف حمله پانیک سیر مزمن‌تری دارد و می‌تواند برای ماه‌ها در فرد وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در كنار اختلالات اضطرابی، اختلال وسواس و افسردگی نيز مشاهده می شود كه افسردگی در بيماران قرنطينه شده بسيار است، گفت: همين طور اعمال محدوديت ها و كم شدن روابط اجتماعی در مردم از دلايل بروز اختلال افسردگی در بحران كرونا است؛ همچنین بی ارزشی، نبود انگيزه برای زندگی و افكار خودكشی در اين افراد بسيار است.

 

این متخصص اعصاب و روان با اشاره به اینکه پيش از همه گيری بيماري كرونا،  اختلال افسردگي در خانم ها ۲ برابر آقايان بود؛ اما در حال حاضر اين بيماری در هر ۲ جنس برابر شده است، اظهار داشت: از موضوعات نگران كننده اين دوران اين است كه اختلالات اضطراب و افسردگی با هم اتفاق می افتد؛ بدين صورت كه فرد دچار اختلال اضطراب شده به دنبال درمان نرفته و اختلال افسردگی هم به آن اضافه می

شود که اين روند می تواند برعكس هم اتفاق بيفتد.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر پرخاشگری به صورت يک علامت خاص در آقايان به وفور ديده می شود، عنوان کرد: همين طور اكثر والدينی كه فرزندانشان به صورت آنلاين يا آفلاين آموزش دروس مدارس دارند دچار اين عارضه شده اند.

سفید فرد با اشاره به اینکه  بسياری از خانواده ها به واسطه حضور فرزندشان در خانه و آموزش در منزل متوجه اختلال های يادگيری و بيش فعالی فرزند خود شده اند، تصریح کرد: به طور كلی ژنتيک و سابقه خانوادگی نقش بسزايی در بروز بيماری های اعصاب و روان مانند اختلالات اضطرابی و افسردگی در افراد دارد اما روش هايی وجود دارد كه بتوان در بحران كرونا اين اضطراب و افسردگی را كم كرد.

وی با اشاره به اینکه اخبار منفی و گوش دادن به شايعات اضطراب در افراد را ۲ چندان می كند، عنوان کرد: شهروندان باید خودشان را با روش های مختلف مانند نقاشی كردن، آشپزی كردن، انجام بازی هاي فكری با همسر و فرزندتان، فيلم ديدن، كتاب خواندن يا گوش دادن به كتاب های صوتی سرگرم كنيد. 

این پزشک با اشاره به اینکه والدين تا آنجا كه می توانند در آموزش فرزندان خود صبور باشند، گفت: ترساندن، فشار زياد بر كودک و دادن الفاظ نادرست به آنان مي تواند اختلالات رفتاري در بچه ها را بيشتر كند.  

وی با اشاره به اینکه شهروندان هرگز برای كاهش اضطراب و افسردگی خود به صورت خودسرانه دارو مصرف نکرده و حتما به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنند، گفت: کاربرد داروهای اعصاب و روان متفاوت است و مصرف آنان بدون تجویز پزشک می تواند ایجاد عوارض کند.

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا اختلالات اضطرابی اختلالات اضطراب اختلال اضطراب اعصاب و روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟