Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس ساکی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کشت‌های پاییزه شامل گندم، کلزا، جو و ... است که براساس شرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان معمولا تاریخ کاشت آن‌ها از نیمه دوم آبان ماه شروع و تا اواسط یا حداکثر اواخر آذر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: میزان آب مصرفی در کشاورزی باید در نیمه دوم پاییز یعنی از ۱۵ آبان ماه به بعد بررسی شود چراکه تا قبل از این تاریخ به دلیل نبود کشت، تغییری نسبت به پارسال حاصل نشده است، بنابراین بعد از این زمان باید کاشت صورت گیرد.

ساکی بیان داشت: در صورت نبود بارندگی برای اراضی آبی، نسبت به تامین آب از شبکه‌های آبیاری، چاه‌ها و رودخانه‌ها باید برنامه ریزی شود تا بتوان نیاز آبی گیاهان را فراهم کرد که طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان در بازه زمانی شروع کشت، بارندگی‌ها در سطح استان آغاز می‌شود و چنانچه میزان بارش ها مطابق پیش بینی‌ها نباشد، برای تامین آب اراضی دیمی با چالش مواجه می‌شویم.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی اهواز  تصریح کرد: اکنون کشاورزان در مرحله آماده سازی زمین‌های کشاورزی جهت کشت هستند و کشت کلزا در اراضی آبی که تحت پوشش شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوده و یا از رودخانه و چاه تامین آب انجام می‌شوند، شروع شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در شمال خوزستان به دلیل وجود شبکه‌های آبیاری و زهکشی معمولا تامین آب کشت پاییزه در صورت نبود بارندگی، از طریق این شبکه‌ها انجام می‌شود، هر چند در بعضی از شهرستان‌ها از آب چاه یا رودخانه‌ها در  پاییز استفاده می‌کنند.

او در پایان گفت: در شهر‌های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا، اگر بارندگی رخ ندهد، کشاورزان برای کشت‌های پاییزه به آب چاه‌ها روی می‌آورند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات پاییزه تامین آب شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با شروع بارندگی از روز گذشته (چهارشنبه)، دو هزار نیروی کارگری و کارشناسان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.   احسان نجاری مقدم اظهار کرد: حجم بارندگی از روز گذشته ۱۹ میلیمتر اعلام شده و سامانه بارشی تا فردا (جمعه) به صورت پراکنده فعال است، همچنین بیشترین حجم بارندگی ساعت ۲۳ تا ۲۴ از ایستگاه هفت حوض به مقدار ۵/۶ میلیمتر در ساعت گزارش شده است.   وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای مدیریت بحران احتمالی در زمان بارندگی اندیشیده شده است و در این مدت ۳۰ نقطه تجمع آب سطحی در سطح شهر گزارش و به سرعت رفع شد.   مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تا پایان آماده‌باش، دو هزار نیروی پاکبان خدمات شهری در سه شیفت، ۹۵ موتور پمپ، ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و پنج هزار و ۷۰۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد، مستقر هستند.

دیگر خبرها

  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان