Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد علی فرهمند راد مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در سال زراعی جاری کشت کلزا در راستای سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی اجرا شده است وامیدواریم که امسال تولید قابل ملاحظه‌ای کلزا در مزارع کشاورزی شهرستان نیشابورداشته باشیم.

او افزود: از این سطح بیش از ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا برداشت و به منظور تأمین بخشی از نیاز روغنی شهرستان و کشور، وارد کارخانجات روغن کشی شهرستان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: زراعت کلزا علاوه بر درصد بالای روغن و استراتژیک بودن، مورد حمایت کامل دولت بوده است و هر ساله با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می‌شود.

فرهمند راد کلزا را در فهرست کشت‌های اصلاح کننده خاک قرار داد و بیان کرد: توسعه این کشت می‌تواند علاوه بر مدیریت مصرف آب، نقش مهمی در درآمدزایی بیشتر کشاورزان –تناوب زراعی و کنترل علف‌های هرز داشته باشد.

او تصریح کرد: خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف‌های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاوم به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن ۴۰ درصد روغن بسیار با کیفیت از دیگر مزایای توسعه کشت کلزا است که فرهمند راد از آن‌ها یاد کرد.

انتهای پیام//ر. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت دانه های روغنی جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدیدی که از شرکت دامداران شهرستان نیشابور با اشاره به  استفاده از  بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور درهم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • برداشت کلزا در بهبهان