Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:19:56 GMT

تامین بذر در تایباد ۹۰ درصد افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۶۱۴۷

تامین بذر در تایباد ۹۰ درصد افزایش داشته است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری تامین به موقع نهاده‌های ضروری مورد نیاز، تهیه و توزیع بذر گندم و جو نسبت به سال زراعی گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

محمد میری‌ دیسفانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال زراعی جاری سهمیه ابلاغی بذر غلات برای کشاورزان شهرستان ۱۰۶۵ تن است که این رقم سال زراعی گذشته ۹۶۴ تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی توزیع بذر گندم و جو نسبت به سهمیه ابلاغی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در راستای حمایت کشاورزان و رفع نیاز آنان تا کنون ۱۵۲۱ تن بذر گواهی شده و مورد تایید، بین متقاضیان توزیع شده است.

میری‌ دیسفانی بیان کرد: بذرهای توزیع شده در قالب ۱۲ رقم بود که بخش عمده آن از داخل استان و بخشی دیگر از استان‌های البرز، سمنان و کرمانشاه تامین شده است.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به میزان بذر توزیع شده بین کشاورزان تایباد تا کنون بیش از ۱۰۰ درصد تعهد و سهمیه شهرستان محقق شده است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد مطرح کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم تایباد ۶۸۰۰ هکتار و سطح زیر کشت جو ۶۱۰۰ هکتار می‌باشد.

وی با بیان اینکه تولید غلات در تایباد ۱۵۰۰ خانوار بهره‌بردار دارد، گفت: تایباد با خرید ۳۳ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری یکی از شهرستان‌های مطرح در تولید گندم به شمار می‌رود.

میری‌ دیسفانی اظهار کرد: همچنین از ابتداء سال زراعی جاری تا کنون بالغ بر ۲۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان این منطقه توزیع شد که با پیگیری‌های انجام شده در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه کود شیمیایی شهرستان نیز جذب و توزیع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بذر کشاورزی تایباد سال زراعی جاری توزیع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه آفت سن در مزارع گندم انجام شده است. از مجموع سطح مبارزه ۶۰ هزارهکتار علیه پوره و مابقی سن مادر صورت گرفته است‌.

معین ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات افزود: با توجه به شیوع آفت سن در مناطق معتدل و سردسیر به کشاورزان توصیه می شود که با مشورت کارشناسان حفظ نباتات اقدام به مبارزه کنند. 

به گفته او، با توجه به شرایط بارش باران و دمای سرد و گرم که روی عملیات مبارزه اثر می‌گذارد، از این رو در تلاش هستیم که ۵۰ درصد مبارزه در سن مادر و قبل از تبدیل شدن به پوره انجام شود.

معین بیان اینکه تاکنون خسارتی به مزارع از حیث آفت سن گندم وارد نشده است، گفت: کشاورزان طی ۲ هفته باقی مانده با انجام سم پاشی به موقع به گونه ای عمل کنند که تبدیل آفت سن گندم به پوره به حداقل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان