Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:28:07 GMT

طرح تکاپو در چهارمحال و بختیاری اجرائی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۶۱۵۹

طرح تکاپو در چهارمحال و بختیاری اجرائی می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، جهاد دانشگاهی و کارگزار توسعه کسب و کار اشتغال استان در راستای اجرای طرح تکاپو ( ایجاد مرکز توسعه کسب و کار بادام کشور) منعقد شد.

سید حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ۲۲ آذرماه در این آیین، با بیان اینکه برخی از رسته‌ها در استان پتانسیل ایجاد و توسعه اشتغال را دارند، اظهار کرد: از میان سودآورترین مشاغل در چهارمحال و بختیاری می‌توان به اشتغال‌زایی محصول بادام اشاره کرد که در حدود ۲۰ هزار نفر از مردم این استان در زمینه تولید بادام فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بادام استان به‌صورت فله و خام از استان خارج می‌شود، افزود: این محصول در استان‌های دیگر فرآوری شده که این مسئله علاوه بر از دست دادن نیروی کار در استان، سبب می‌شود که محصول تولیدی استان به‌نام شهر یا استان دیگر بسته‌بندی و صادر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه میان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و کارگزار توسعه کسب و کار اشتغال چهارمحال و بختیاری می‌تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در حوزه بادام را در استان رقم بزند، گفت: طی این تفاهم‌نامه امور آموزش تولید محصول بادام، بازرگانی، تجاری‌سازی و برندسازی این محصول دیده شده و امور مربوط به فروش این محصول محقق خواهد شد.

فاضلی از ایجاد اشتغال برای ۶۰ هزار نفر طی انعقاد این تفاهم‌نامه در استان خبر داد و تاکید کرد: اگر تعداد افراد مشغول‌شده در سایه محصول بادام ۲۰ هزار نفر باشند، به برکت این تفاهم‌نامه این رقم سه‌برابر شده و تحولی در اشتغال و اقتصاد استان محقق خواهد شد.

در ادامه سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اجرای موفق طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان، همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یک از دلایل این موفقیت عنوان و افزود: اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی می‌تواند پایه و اساسی برای ایجاد مرکز توسعه کسب و کار بادام باشد.

وی گفت: تولید بادام در استان یکی از مشاغل پر رونق و درآمدزا محسوب می‌شود که با ایجاد مرکز توسعه و کسب کار بادام، علاوه بر تجاری سازی محصول تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال پایدار در استان دارد.‌

مریم مشرف‌الملک کارگزار توسعه کسب و کار اشتغال چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در میان تولیدات غیر نفتی، محصول بادام می‌تواند ارزآوری بالایی داشته باشد، اظهار کرد: در میان کشورهای جهان، ایران رتبه پنجم تولید و صادرات بادام را به خود اختصاص داده و چهارمحال و بختیاری طی چند سال گذشته رتبه برتر تولید بادام را از آن خود کرده که سهم شهرستان سامان در استان چشمگیر است.

وی با بیان اینکه طرح تکاپو، مصوب شورای اشتغال کشور است، ادامه داد: این مرکز شامل سه دپارتمان تولید و توسعه بادام، بازاریابی و برندسازی و اتصال به بازار است، امیدواریم این مرکز با همکاری جهاد دانشگاهی استان بتواند به توسعه اشتغال و در نتیجه به اقتصاد کشور در زمینه اقتصاد کمک کند.

کارگزار توسعه کسب و کار اشتغال چهارمحال و بختیاری تعداد بهره‌برداران محصول بادام را در استان ۳۰ هزار نفر عنوان و اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار نفر به‌صورت اشتغال فصلی هستند.

مشرف‌الملک میزان متوسط تولید بادام را در سال ۲۴ هزار تن مطرح و تصریح کرد: ۹۰ درصد این محصول صادراتی بوده و بیشتر به کشورهای هندوستان، ترکیه و حوزه خلیج فارس ارسال می‌شود.

وی با ابراز تاسف از سهم پایین کشاورزان و صادرکنندگان محصول بادام استان از بهره‌وری اقتصادی بادام، گفت: متاسفانه بیشترین سود این محصول به جیب واسطه‌ها می‌رود، لازم به ذکر است که صادرات بادام از استان از گمرک استان صورت گرفته و این در حالی است که بسته‌بندی این محصول در بسته‌های ۱۰ کیلویی و یا حتی بیشتر صورت می‌گیرد در صورتی که یکی از موانع ارزآوری، بسته‌بندی محصول به‌صورت درشت و فله است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری طرح تکاپو جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری کار و رفاه اجتماعی جهاد دانشگاهی تولید بادام محصول بادام تفاهم نامه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی