Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@00:50:30 GMT

خراسان جنوبی یک گام تا فولادی شدن

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۶۲۰۱

خراسان جنوبی یک گام تا فولادی شدن

کریمی فرماندار قائنات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مجتمع فولاد قائنات یکی از بزرگترین طرح‌های صنعتی در حال ساخت کشور است که می‌تواند به قطب فولاد شرق کشور تبدیل شود.

او افزود: این مجتمع هم اکنون ۶۲ درصد پیشرفت دارد و برای ساخت آن تاکنون هزار میلیارد تومان در کنار ۵۰ میلیون یورو سرمایه ارزی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با اشاره به تزریق گاز به مجتمع فولاد قائنات بیان کرد: نیرو‌های واحد احیای آهن اسفنجی جذب شده اند که امیدواریم تا پایان امسال تولید در این مجتمع آغاز شود.

خراسان جنوبی در جمع استان‌های فولادی کشور

فرماندار قائنات بیان کرد: با راه اندازی مجتمع فولاد قاین، خراسان جنوبی به جمع استان‌ های دارای صنعت فولاد کشور می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید

جهش ۳۰ هزار تنی در بزرگترین کارخانه اکسید منیزیم منطقه

کریمی اضهار کرد: مرحله نخست این مجتمع در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن، هم اکنون بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی‌ های صورت گرفته، تا اواخر بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: همچنین مرحله دوم مجتمع شامل واحد تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال جانمایی و نصب تجهیزات است که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، براساس برنامه‌ ریزی ایمیدرو، سال آینده افتتاح می‌شود.

مجتمع فولاد قائنات یکی از ۹ طرح فولادی کشور در مناطق کم برخوردار است که ساخت آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

با بهره برداری از این مجتمع برای ۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه فولاد قائنات فولاد قائنات تولید فولاد اسفنجی مجتمع فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، امیر رضا رجبی با حضور در این مجموعه از توانمندی‌های مجموعه کشت و صنعت جوین نظیر کارخانه اسید سیتریک، کارخانه قند چغندری، واحد تولید بذر، واحد فناوری‌های نوین و دیگر قسمت‌های این شرکت بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: این مجموعه باعث افتخار استان و کشور است که با سابقه طولانی در کشاورزی و صنعتی به حوزه فن آوری‌های نوین در توسعه تکنولوژِ قدم گذاشت.

 مدیرکل صمت خراسان رضوی افزود: این مجموعه در گذشته نمانده و با استفاده از تکنولوژی روز به سوی آینده حرکت می‌کند و این مهم راز ماندگاری این شرکت بزرگ است.

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی