Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:07:32 GMT

۷ روش کاربردی برای تمیز کردن لباس با لکه نوشیدنی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۶۳۳۸

۷ روش کاربردی برای تمیز کردن لباس با لکه نوشیدنی

متداول‌ترین نوع کثیفی ناشی از قهوه، لکه روی لباس و لکه روی فرش است. در این مقاله تلاش شده ۷ روش کاربردی برای پاک کردن لکه قهوه از روی لباس شرح داده‌شده.

‌قهوه محبوب‌ترین نوشیدنی دنیا است. این نوشیدنی خوش‌بو و خوشمزه، متنوع‌ترین نوشیدنی جهان نیز هست. این تنوع باعث شده تا قهوه در میان تمامی سلایق، طرفدار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که میزان استفاده از یک نوشیدنی یا خوراکی زیاد باشد؛ طبیعی است که دانستن روش‌های تمیز کردن کثیفی ناشی از ریختن آن‌ها و لکه‌های به‌جامانده بسیار مهم شود.

برای پاک کردن لکه قهوه بلافاصله پس از ریختن آن، سریعاً جای لکه را بدون آنکه پخش شود، خشک کنید. این کار را می‌توانید با یک اسفنج یا قاشق انجام دهید. پس از خشک شدن می‌توانید از روش‌های زیر برای تمیز کردن لکه استفاده کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس با آب

اولین کاری که می‌توانید برای تمیز کردن لکه قهوه انجام دهید، شستشو با آب سرد است. آب سرد به سبب دمای پایین باعث عدم پخش شدن لکه قهوه می‌شود. پس‌ازآن که با آب سرد لکه را شستید، بسته به جنس پارچه اگر لکه قهوه از میان نرفت از روش‌های زیر نیز می‌توانید استفاده کنید اما در برخی از پارچه‌ها همین روش شست‌وشو با آب برای پاک شدن لکه قهوه کافی است.

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس با آب و صابون

طبیعتاً در دسترس‌ترین ماده شوینده در خانه، صابون است. شما می‌توانید از صابون و آب برای تمیز کردن لکه استفاده کنید. برای این کار پس از گرفتن نم لکه (اگر لکه خیس است) آن را با آب سرد بشویید. پس‌ازآن لباس را در محلول آب و صابون به مدت ۳۰ دقیقه بخیسانید و سپس به‌نحوی‌که به بافت لباس آسیب نرسد لباس را در محلول آب و صابون چنگ بزنید تا کاملاً تمیز شود و لباس را آب بکشید. اگر لکه که هنوز پابرجا بود؛ محلول آب و صابون را تعویض و همین مراحل را دوباره تکرار کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس با مایع ظرفشویی

یکی دیگر از شوینده‌هایی که در خانه به‌وفور یافت می‌شود، مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی برای تمیز کردن لکه‌های ناشی از چربی و روغن بسیار مناسب است. البته بسته به محتویات مایع ظرفشویی ممکن است استفاده از آن به بافت لباس آسیب برساند به همین منظور در این فرآیند حتماً از مایع ظرفشویی معتبر و باکیفیت استفاده کنید.

برای تمیز کردن لباس با مایع ظرفشویی ابتدا باید مایع ظرفشویی و آب را باهم ترکیب کنید و لباس را در این ترکیب به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بخیسانید و پس از خیساندن کمی چنگ بزنید و سپس لباس را آب بکشید. اگر این کار باعث از بین رفتن لکه نشد همین مراحل را دوباره تکرار کنید ولی زمان ماندن لباس در مایع را به ۵ الی ۱۰ دقیقه تقلیل دهید.

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس با خمیردندان

بسیاری باور دارند که خمیردندان صرفاً برای تمیز کردن دهان و دندان مناسب است اما خمیردندان برای تمیز کردن لکه‌ها و کثیفی‌ها نیز گاهی کاربردی است. خمیردندان را روی لکه بریزید و پس‌ازآن با مسواک به‌آرامی روی لکه را تمیز کنید. توجه داشته باشید که ترجیحاً از مسواک نرم استفاده کنید و مراحل کشیدن مسواک روی لباس را برای عدم آسیب رسیدن به بافت لباس به‌آرامی انجام دهید و بعد از ۵ دقیقه لباس را آب بکشید و اگر لکه از میان نرفته بود دوباره این مراحل را تکرار کنید.

توجه کنید اگر لکه هنوز پابرجا بود، بسته به عمق لکه در لباس از پشت لباس نیز این مراحل را تکرار کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس با جوش شیرین

در تمیز کردن خانه یکی از کاربردی‌ترین مواد جوش شیرین است. جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و ترکیب به‌دست‌آمده را که مایه‌ی خمیری شکل است، روی لباس بکشید و پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه کمی آن را ماساژ دهید و لباس را آب بکشید.

پاک‌کنندگی جوش شیرین به‌اندازه‌ای است که احتمالاً شما از تکرار دوباره این مراحل برای تمیز شدن بیشتر لباس بی‌نیاز می‌شوید اما اگر لکه باقی ماند، می‌توانید این کار را دوباره تکرار کنید.

از جوش شیرین در تمیز کردن دستشویی، تمیز کردن ظرفشویی و تمیز کردن حمام نیز می‌توانید استفاده کنید. قدرت پاک‌کنندگی جوش شیرین به شما کمک می‌کند تا هر سطحی را در خانه و به‌راحتی تمیز کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی لباس با سرکه

اگر لباس شما سفید است و لکه قهوه روی آن ریخته شده، بهترین ماده پس از ترکیب‌های شیمیایی، سرکه است. سرکه با توجه به خواص اسیدی، می‌تواند لکه قهوه را به‌راحتی پاک کند. برای این کار آب و سرکه را با یکدیگر ترکیب کنید و مقدار کمی از آن را روی لکه بریزید.

توجه کنید که اگر قصد دارید حساب‌شده و به‌اندازه سرکه و آب را روی لکه بریزید، می‌توانید آن را روی لکه اسپری کنید. پس از اسپری کردن سرکه ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس لباس را کمی چنگ بزنید و آب بکشید اگر هنوز آثاری از لکه بر لباس باقی‌مانده بود، این مراحل را تکرار کنید و مقدار سرکه اسپری شده را افزایش دهید.

خشکشویی آنلاین، نسل جدید خشکشویی‌

در حقیقت خشکشویی بهترین راه و روش برای پاک کردن انواع لکه از روی لباس‌ها است. خشکشویی‌ها خصوصاً یک خشکشویی معتبر، تخصص در پاک کردن لکه‌ها به‌صورت حرفه‌ای دارند.

شاید این سؤال در ذهن شما به وجود بیاید چه زمانی که خودتان می‌توانید در خانه لکه را تمیز کنید چرا باید به خشکشویی مراجعه کنید؟ جواب به این پرسش بایر به این مسئله اشاره کرد که خشکشویی‌ها با دستگاه‌های مجهز راه‌های مختلف از میان رفتن لکه را می‌شناسند و از شما بسیار بهتر و سریع‌تر می‌توانند این کار را انجام دهند.

در جواب این پرسش که شما در خانه به‌راحتی می‌توانید لکه‌ها را پاک کنید و در این صورت نیازی ندارید برای سپردن لباس به خشکشویی از خانه بیرون بروید، باید گفت: شما می‌توانید با یک تماس با خشکشویی معتبر و یا مراجعه به اپلیکیشن و وب‌سایت خشکشویی آنلاین، لباس خود را به آن‌ها بسپارید و عملاً از خانه خارج نشوید.

بهترین خشکشویی آنلاین در تهران که خدمات بی‌نظیری را ارانه می‌دهد،

خشکشویی آنلاین دیجی واش اشاره کرد که بهترین خشکشویی آنلاین ایران با دستگاه‌ها و ربات‌ها بروز بهترین خدمات خشکشویی را به شما عرضه می‌کند.

کد خبر 460976

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پاک کردن لکه پاک کردن قهوه تمیز کردن قهوه تمیز کردن لکه قهوه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای تمیز کردن لکه خشکشویی آنلاین مایع ظرفشویی استفاده کنید تکرار کنید روی لکه آب و صابون جوش شیرین برای پاک اگر لکه آب سرد لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، معروف بودن پاریس به عنوان یکی از شهرهای کثیف اروپا پدیده تازه‌ای نیست، این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی طبق اطلاعات روزنامه کامرسانت که به نقل از رتبه بندی شهرهای اروپایی که توسط کمپانی آمریکایی TripAdvisor تهیه شده بود، پاریس پس از لندن و آتن جزو کثیف ترین شهرهای اروپایی اعلام شدند. این رتبه بندی بر اساس نظر گردشگرانی که از این شهرها بازدید کرده اند، تهیه شده بود.

در سال ۲۰۱۵ نیز پاریس جزو ۱۰ شهر کثیف اروپا شناخته شد، طبق نظرسنجی که از شهروندان پاریسی شد، آنها از وضعیت نظافت در شهر رضایت نداشتند.

همچنین روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقاله ای با تیتر « پاریس، شهر رمانتیک، تصویر جدیدی از خود به عنوان کثیف‌ترین شهر اروپا ارائه می‌دهد»، پاریس را "مرد کثیف اروپا" توصیف و عنوان کرده است: « در حالی که پاریس همواره به عنوان یک شهر رمانتیک و زیبا شناخته می‌شد. این تناقض بین تصویر ذهنی پاریس و واقعیت کنونی آن را برجسته می‌کند.»

پراتیک دام، یک گردشگر هندی، در سایت تریپوتو که بزرگترین پاتوق بلاگرهای گردشگر دنیاست، درباره پاریس نوشته است: شاید زیادی فیلم‌های عاشقانه تماشا کرده بودم یا شاید کاملاً در یک دنیای موازی آرمانشهری زندگی می‌کردم، اما پاریس قطعاً آن طور که تصور می‌کردم نبود. آنجا کثیف بود، تنها چیزی که می‌دانم این است که آنچه در اقامتم در آنجا دیدم، قلب مرا شکست. من پس‌انداز کرده بودم و در ابتدای ماه می تصمیم گرفتم با دوستم به پاریس بروم. آنقدر درباره این شهر هیجانزده بودم که یک هفته از سفر سه هفته‌ای اروپایی‌مان را به این شهر اختصاص داده بودم. اما هر دوی ما زودتر از یک هفته از آنجا سیر شده بودیم و تصمیم گرفتیم در روز چهارم آنجا را ترک کنیم.

او نوشته است: پاریس کثیف است و حتی کنار خیابان‌های شهری پر از مدفوع سگ است. کل شهر به طور کلی بدون بهداشت است. در ایستگاه‌های مترو دستشویی‌های روباز وجود دارد که بوی آنها از یک اصطبل پر از اسب بدتر است. من هرگز در فیلم‌هایی که از پاریس دیده بودم، زباله در خیابان‌ها ندیده بودم، اما دوستان من، در همه جا زباله فراوان بود.

در بخشی از گزارش چهار سال پیش روزنامه گاردین از شهر پاریس نیز می‌خوانیم:

در امتداد بلوار سن‌مارتین تا میدان نمادین جمهوری پاریس که علیرغم بازسازی ۲۰ میلیون پوندی شش سال پیش، همچنان ظاهر زشتی دارد - بی‌خانمان‌ها در درگاه‌ها یا روی نیمکت‌ها خوابیده و کیسه خواب را روی سرشان کشیده بودند. پیاده‌روها پر از اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های رها شده بود و همه جا با فضولات سگ و ته سیگار آلوده شده بود. یک مرد که به سمت غرب راه می‌رفت، بسته جدید سیگار را باز کرد و سلفون پلاستیکی و کاغذ نقره‌ای سیگار را روی زمین انداخت.

شهر نور و عشق، به یک شهر کثیف و قدیمی تبدیل شده است، همانطور که اهالی این شهر آن را پاریس زباله‌دانی (Paris poubelle) لقب داده‌اند.

در روز شنبه، روز جهانی پاکسازی، از پاریسی‌ها خواسته شد که آشغال‌هایی را که خودشان و گردشگران به جا گذاشته‌اند را جمع کنند. متیو فریزر، استاد ارتباطات در دانشگاه آمریکایی پاریس که بیشتر از ۳۰ سال در این شهر زندگی کرده است، گفت: «پاریس قطعاً کثیف‌تر می‌شود. همه جا کثیف است. شهر به یک سیاست جدی برای تمیزتر و امن‌تر کردن خیابان‌ها نیاز دارد. چیزی سازمان‌یافته نیست، همه چیز آنارشی شهری است. فکر نمی‌کنم پاریسی‌ها آن را متوجه شوند اما اگر از بیرون باشید یا از فرهنگ دیگری، شهر انبوهی آشفتگی است.»

کد خبر 848350 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند پاریس شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد