Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ روز چهارشنبه۲۶ آذرماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه (۲۶ آذر ماه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ریاست هیأت ایرانی در این نشست را برعهده خواهد داشت.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا پیش از این از برگزاری این نشست خبر داده بود و دستورکار این نشست را تلاش‌های جاری برای حفظ برجام و روش‌های موثر برای اجرای کامل این توافق از سوی همه طرفین و آمادگی تبادل نظر در سطح وزرا برشمرده بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز ۱۷ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره برگزاری نشست وزرای خارجه ۱+۴ بیان کرد: کمیسیون مشترک برجام در حوزه مسائل فنی تنظیم شده و انجام خواهد شد و کمیسیون روتینی است و در صورت لزوم در سطح وزرا هم می‌تواند برگزار شود. بله صحبت‌هایی بوده و باید دستورکال مشخص شود و اگر دستورکار مشخص شود این نشست می‌تواند در سطح وزرا در چارچوب برجام برگزار شود.

نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام ۱۱ شهریور ماه در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون مشترک برجام توافق هسته ای وزارت امور خارجه کمیسیون مشترک برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: روان‌سازی و ساماندهی در مرزهای مشترک با افغانستان می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن کاظمی قمی شب گذشته در حاشیه نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی، معاونین استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و دیگر بازیگران مرز که در محل استانداری برگزار شد، گفت: پیگیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با افغانستان صورت می‌گیرد، می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: این نشست‌ها با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با مرز افغانستان برگزار می‌شود، به همکاری‌های بین‌استانی کمک می‌کند‌ و هر چقدر این همکاری‌ها افزایش یابد، قاچاق مواد مخدر کاهش، اشتغالزایی و تثبیت مرزنشینان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اتخاذ رویه‌های یکسان در مرزها روند مثبتی را طی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌هایی که در مرز هستند در یک چهارچوب هم‌افزا و هماهنگ باشند.

کاظمی قمی عنوان کرد: با توجه به همدلی خوبی که بین دستگاه‌های بازیگر مرز به‌وجود آمده و زمینه‌هایی که فراهم شده، فضای خوبی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با تقویت زیرساخت‌های شرق کشور

استاندار خراسان رضوی نیز در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، گفت: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد. 

یعقوبعلی نظری افزود: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل ما بین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این استان می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم بین ایران و افغانستان در مرز دوغارون به‌وجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی گفت: در سالم‌سازی‌ها، ارتقای شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده، بنابراین مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، در این نشست که با حضور حسن کاظمی قمی؛ نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برگزار شد، از فرماندار شهرستان تایباد به دلیل تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • برگزاری سومین نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی انرژی در سال ۱۴۰۳
  • دو چالش پروژه راه آهن شلمچه-بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  • نشست خبری مشترک مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی (عکس)
  • جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه