Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های اسرائیلی با افشای رایزنی های پشت پرده مراکش و تل آویو طی سالهای اخیر اعلام کردند مذاکرات وزارت های خارجه دو طرف برای افتتاح دفاتر نمایندگی ظرف روزهای آتی کلید میخورد.

 شبکه عبری زبان کان اعلام کرد، احتمالا مذاکرات رباط و تل آویو در وزارت خارجه دو طرف روزهای آینده شروع شود.

این شبکه گزارش داد، موضوع مذاکرات افتتاح دفتر منافع و نمایندگی است که توسط دیپلمات ها و در سطح پایین فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، هدف این است که نمایندگی ها زودتر افتتاح بعدا سفارت خانه های رسمی افتتاح شوند.

رایزنی های پشت پرده
علاوه بر این رسانه های صهیونیستی فاش کردند گرچه طی سالهای اخیر روابط رسمی و علنی بین رژیم صهیونیستی و مراکش برقرار نبود اما فعالیت ها و رایزنی هایی پشت پرده برقرار بود و طرف های مختلفی مانند موساد، شورای امنیت داخلی و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این رایزنی ها مشارکت داشتند و مسوولان اسرائیلی از جمله رئیس موساد بارها به مراکش سفر کردند و تلاش های خوبی هم برای هماهنگی برای سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مراکش صورت گرفت.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم اعلام کرد، توافق صلح با مراکش باید پیش از توافق با امارات و بحرین و سودان اتفاق می افتاد.

این شبکه به نقل از منابع سیاسی اسرائیلی در قدس اشغالی اعلام کرد، به زودی کشورهای دیگر هم با رژیم صهیونیستی توافق می کنند و توافق با مراکش لزوما آخرین توافق قبل از واگذاری ریاست جمهوری توسط دونالد ترامپ نیست.

شبکه مذکور در ادامه روی "کشور مهمی" یعنی عربستان متمرکز شد و اعلام کرد، طرف های سیاسی تاکید کردند که ریاض در توافق میان رژیم صهیونیستی و مراکش نقش داشته است.

رسانه های اسرائیلی پیش از این اعلام کرده بودند، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مذاکرات با پادشاه مراکش مشارکت داشت و روی تصمیم برقراری مجدد روابط با رژیم صهیونیستی تاثیر گذاشت. این رسانه ها به نقل از منابعی در مراکش اعلام کردند، بن سلمان لیستی از کشورهایی که در آینده سازش خواهند کرد در اختیار دارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رایزنی ها رسانه ها پشت پرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست

ولادیمیر بیلک، عضو کنست رژیم صهیونیستی همزمان با کشمکش در کابینه صهیونیستی و شورای جنگ درخصوص ادامه مذاکرات با حماس اعلام کرد که از چه زمانی ادامه جنگ به یک ارزش در مذاکرات تبدیل شد؟ هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مقام صهیونیست در ادامه گفت: اگر برای نجات اسرائیلی‌هایی که توسط دولت جنایتکار نتانیاهو رها شده‌اند، باید جنگ را پایان دهیم، پس باید جنگ را پایان دهیم، حداقل در واقعیت خاورمیانه، که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

بیلک در پایان نیز گفت: برای نتانیاهو، ادامه استفاده از واژه جنگ موضوع بقای سیاسی است از فاجعه‌ای که با تشکیل این دولت آغاز شد.

روز گذشته همزمان با ورود هیاتی از حماس به قاهره برای ادامه مذاکرات درخصوص جنگ، «بنی گانتس» عضو ارشد شورای جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد اگر اعضای کابینه‌ی او با پیشنهاد خوب برای توافق اسرا مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

از سویی دیگر بزالل استموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد کابینه نتانیاهو بدون اجرای طرح عملیات نظامی در رفح حق موجودیت نخواهد داشت. با این وجود  روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت اگر حزب اسموتریچ از ائتلاف حاکم کناره‌گیری کند، دولت نتانیاهو به همکاری با بنی گانتس، رئیس حزب وحدت ملی تکیه خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم