Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان با بیان اینکه شرایط، ما و جهان را به سمت نمایشگاه مجازی سوق داد، ابراز امیدواری کرد در این نمایشگاه، گردش مالی خوبی برای ناشران رقم خورده و بنیه نشر تقویت شود؛ چرا که نمایشگاه‌های ما اغلب فروشگاه است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره نخستین نمایشگاه کتاب مجازی اظهار داشت: نکته نخست اینکه این نمایشگاه نخستین آوردگاه مجازی برای کتاب است که با عنوان نمایشگاه مجازی کتاب برگزار خواهد شد و ما هنوز به واسطه شرایط کرونا نمی‌توانیم پیش بینی داشته باشیم و حتی شاید مسیر زمان‌بر هم باشد، ولی در شرایط کنونی شاید گریزی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید دقت شود در این نمایشگاه بیشترین بهره‌برداری توسط مخاطب و ناشر صورت گیرد، توضیح داد: اگر در این نمایشگاه نتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم، ممکن است امکانی را از دست دهیم. به همین دلیل، روی ظرائف کار باید دقت شود تا اعتماد لازم ایجاد شود. اگر چه دنیا هم به این سمت رفته و مشق نانوشته است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با تاکید بر اینکه مسأله بسیار پیچیده است؛ چرا که تعدد ناشران و عناوین و مخاطبان قابل پیش‌بینی نیست، گفت: این نمایشگاه احتمالا مخاطبان متفاوتی دارد، اما آنچه مدنظر صنف و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است، اینکه تا می‌توانیم کاری کنیم تا ناشران انتفاع لازم و کافی را از این برگزاری ببرند؛ چرا که شرایط ناشران خوب نیست.

حسن‌پور به کمک‌های صورت گرفته تا به امروز اشاره کرد و گفت: عمده کمک‌ها تا پیش از نمایشگاه مجازی اغلب در قالب وام و تعهد بازپرداخت بوده و طبیعی است در این شرایط برای ناشر هم تعهد ایجاد می‌کند؛ بنابراین شرایط مساعد نیست، پس این نمایشگاه می‌تواند امکانی مالی برای ناشران باشد و بنیه مالی‌شان را تقویت کند.

وی اضافه کرد: اگر نمایشگاه مجازی کتاب به شکلی برگزار شود که تمام طیف ناشران را در برگیرد و منتفع کند، مطلوب نظر خواهد بود. تلاش بر این است تنها تعداد محدود و مشخصی از ناشران تحت حمایت و انتفاع نباشند. متولیان برگزاری در موسسه خانه کتاب هم تاکید بر توازن میان ناشران در این نمایشگاه دارند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، همچنین به ارسال مرسولات به مخاطبان هم تاکید و از آن به عنوان مسأله مهم یاد کرد و گفت: اگر مرسولات به موقع به دست مخاطب برسد، آن‌ها دلگرم شده و نگاه امیدوارانه به نمایشگاه خواهند داشت و نمایشگاه می‌تواند خلا عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را پر کند. هرچند امید‌ها و تردید‌هایی وجود دارد، اما طبیعی است؛ چرا که تجربه نخست بوده و در نهایت تلاش برای بهره بیشتر مخاطبان و ناشران در آن است.

حسن‌پور با بیان اینکه تحول در برگزاری نمایشگاه از فیزیکی به مجازی مخاطبان را ممکن است تغییر دهد، گفت: در اجرای نمایشگاه فیزیکی ممکن بود مخاطب با ناشر و کارشناس فروش ارتباط گرفته و از او هم حتی نظرخواهی کند، اما در نمایشگاه مجازی مخاطبان روشی دیگر را تجربه می‌کنند و همه چیز در حد حدس و گمان است.

وی درباره آئین نامه هم توضیح داد: تدوین آئین نامه برای نمایشگاه فیزیکی و مجازی لازم است، چرا که چارچوب‌ها را نمایان می‌کند. در واقع این قوانین برای آن است تا سوءتفاهم‌ها کمتر شود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در پایان با تاکید بر اینکه باید بر اساس واقعیات شرایط را تعریف کرد، گفت: شرایط به گونه‌ای بود که مسیر را به این سمت سوق داد، واقعیات باید تعریف شود و در واقع برآیند آشکار شود، اگر نمایشگاه مطلوب برگزار شود و ناشر و مخاطب راضی باشند، می‌تواند خلا‌های موجود را پر کند. از یک سو مخاطب هم با توجه به برگزاری سالانه نمایشگاه که می‌توانست کتاب‌های مدنظرش را تهیه کند در این نمایشگاه هم می‌تواند خلا‌های خود را پر کند، چرا که هرساله دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری کتاب‌های مورد نیاز خود را از نمایشگاه کتاب تامین می‌کردند و از سوی دیگر برای ناشران هم می‌تواند گردش مالی خوبی را رقم بزند. چرا که نمایشگاه ما اغلب فروشگاه است. امیدوارم این نمایشگاه هم به خوبی اجرا شود. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب ناشران ایرانی اتحادیه ناشران رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان نمایشگاه مجازی برای ناشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات کتاب جمکران با بیش از ۵۰۰ عنوان جلد کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۱۰ عنوان تازه های نشر این انتشارات هستند.

رونمایی از کتاب‌های انتظار و مهدویت،رمان های نوجوان با موضوعات انقلاب اسلامی و سبک زندگی از برنامه‌های این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

بیش از ۷۰ اثر از نمایشگاه کتاب سال پیش تا به امسال با موضوعات مختلف و در رده‌های سنی کودک تا بزرگسال از کتاب جمکران منتشر شده که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد. ۳۰۰ اثر نیز از انتشارات کتاب جمکران در سال اخیر تجدید چاپ شده‌اند و با چاپ جدید در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود.

همچنین نشست نقد و بررسی و جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان و راویان کتاب‌های مختلف از جمله دیگر برنامه‌های این انتشارات برای نمایشگاه کتاب است.

کد خبر 6092894 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم