Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: مارک میدوز رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا را تهدید کرده درصورتی که حاضر به تایید واکسن کرونای شرکت فایزر نشود، باید سمت خود را ترک کند. به گزارش ایرنا، میدوز در جریان مکالمه تلفنی با «استفان هان» وی را در این زمینه تهدید کرد.

این تماس تلفنی پس از توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در آن توئیت، سازمان غذا و داروی آمریکا را «لاک پشتی بزرگ، پیر و کند» توصیف کرد و از رئیس این سازمان خواست بی درنگ واکسن را تائید کند.

این هشدار و تهدید، سازمان غذا و داروی آمریکا را بر آن داشت به زمان بندی خود برای تائید اضطراری واکسن فایزر/بیون‌تک سرعت بخشد.

این واکسن که در انگلیس و کانادا نیز مورد تائید قرار گرفته است، در سراسر ایالات متحده توزیع می‌شود.

همچنین یک مقام ناشناس آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که اشاره میدوز به استعفای هان، خط قرمز نبوده و بیشتر کنایه آمیز بوده است تا سازمان غذا و داروی آمریکا را به اقدام سریع وا دارد. کاخ سفید از اظهارنظر در مورد این مساله خودداری کرده است.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از واکسن کرونای تولیدی شرکت فایزر را برای افراد بسیار آسیب‌پذیر مجاز دانسته است.

این سازمان واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر را برای استفاده اضطراری مجاز دانست. این اقدام بدان معناست که میلیون‌ها نفر از افراد بسیار آسیب پذیر دریافت واکسن را طی چند روز آغاز می‌کنند.

فایزر با دولت آمریکا توافق کرده است که ۱۰۰ میلیون دز واکسن را تا مارس آینده (اوایل فرودین۱۴۰۰) تامین کند. بر اساس این توافق، تزریق واکسن برای عموم رایگان خواهد بود.

هر ایالت، به همراه ۶ شهر بزرگ، لیستی از مکان‌ها - عمدتا بیمارستان‌ها – را که واکسن فایزر در ابتدا برای آن‌ها ارسال می‌شود، به دولت فدرال ارائه داده است. برای حمل و نقل این واکسن باید دمای منهای ۷۰ درجه سانتی‌گراد وجود داشته باشد.

تائید این واکسن در آمریکا، نقطه عطف بزرگی در زمینه یک همه گیری محسوب می‌شود که بیش از ۲۹۹ هزار آمریکایی و بیش از ۱.۵ میلیون نفر در سراسر جهان را به کام مرگ کشانده است.

در این میان، مشاور ارشد کرونای جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هشدار داد که مردم این کشور باید میهمانی‌های کریسمس را برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس لغو کنند.

«مایکل اوسترهولم» مدیر مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی در مینه سوتا و عضو هیات مشاوره‌ای کرونای بایدن به سی ان ان گفت: حداقل سه تا شش هفته آینده، هفته‌های کوویدی ما هستند.

وی افزود: این وضعیت پس از آن پایان نخواهد یافت، اما اکنون زمانی است که می‌توانیم شاهد موج‌های جدید ابتلا باشیم.

کرونا ۱۶ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۹۳ هزار را در آمریکا و ۷۰ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۱۶۲ نفر را در سراسر جهان گرفتار کرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کاخ سفید ترامپ واکسن کرونا کرونا صراط سازمان غذا و داروی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی ،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود. به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می کند و راه را برای عملیات های جنگی آینده هموار می کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

کد خبر 6096759

دیگر خبرها

  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است