Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@12:19:05 GMT

پیش‌بینی برداشت 320 تن پنبه در رشتخوار

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۷۷۵۸

پیش‌بینی برداشت 320 تن پنبه در رشتخوار

اعظمی با اشاره به سطح زیر کشت 60 هکتاری محصول پنبه در رشتخوار، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال از این سطح زیر کشت حدود 320 تن محصول پنبه برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و با صبح توس؛ با اشاره به سطح زیر کشت 60 هکتار محصول پنبه در این شهرستان، گفت: سطح زیر کشت این زراعت در شهرستان رشتخوار بیش از 60 هکتار است، پیش بینی می شود، امسال از این مساحت حدود 320 تن محصول پنبه برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه، در رابطه با کشت محصول پنبه در این شهرستان، افزود: تکمیل سبد محصولات مجموعه آستان قدس رضوی در رشتخوار،  نیاز آبی کم پنبه در مقایسه با سایر محصولات، ارزش اقتصادی مناسب و همچنین ایجاد زمینه اشتغال در منطقه و بازارهای هدف، باعث شده تا این کشت و صنعت هر ساله نسبت به سال های قبل افزایش سطح کشت داشته باشد.

اعظمی با تاکید بر اینکه برداشت محصول پنبه در رشتخوار ازنیمه آذرماه آغاز می شود، یادآور شد: زمان برداشت این محصول بسته به شرایط منطقه و نوع کشت متفاوت است و در سال جاری به دلیل افزایش تولید گل زعفران در منطقه و نبود نیروی کارگری، برداشت پنبه از نیمه آذر ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی در رابطه با روش برداشت این محصول، بیان داشت: برداشت پنبه از اراضی کشت شده به صورت کاملا مکانیزه و توسط دستگاه غوزه چین انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با اشاره به اینکه در بیشتر اراضی، رقم ورامین با طبقه مادری و در قسمت محدودی از اراضی کشاورزی این شهرستان نیز رقم خورشید کشت شده است، اظهار داشت: سازگاری با اقلیم منطقه، پتانسیل تولید نسبتا بالا، نیاز آبی کم و مقاومت به شوری آب از جمله مزایای ارقام ورامین و خورشید در محصول پنبه به شمار می رود.

وی استفاده از بذر مال قبل از کشت را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش عملکرد و میزان تولید این محصول عنوان کرد و ادامه داد: رعایت تاریخ کشت مناسب، آبیاری به موقع و منظم، انجام شیار به موقع در اراضی، انجام عملیات به موقع و مناسب وجین و نیز استفاده از کودهای ریز مغزی بخشی دیگر از این فعالیت ها است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محصول پنبه سطح زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دیروز همراه همسرش از خط تولید یک نوشیدنی هیدراته جدید دیدن کرد. 

ستاره اینتر میامی یکی از کسانی است که در تولید نوشیدنی هیدراتاسیون جدید از برند آنتونی برندز، نقش دارد. محصولی که در تابستان (16 ژوئن) رونمایی خواهد شد. شرکت معروف تولید کننده نوشیدنی که حالا لیونل مسی را نیز با خود دارد. مسی سال هاست که برای پپسی نیز تبلیغ می کند.

او با انتشار ویدیویی از خود در کارخانه نوشت: «ما سخت در حال آماده شدن برای راه اندازی نوشیدنی هیدراتاسیون جدید خود هستیم زیرا هیدراتاسیون برای همه بسیار مهم است و می خواهیم مطمئن شویم که آن را به درستی دریافت می کنیم. ما به تازگی از تأسیساتی که در آن پیشرفت پروژه مشخص بود، برگشتیم و به خوبی فهمیدیم که نسل بعدی نوشیدنی هیدراتاسیون من چگونه ساخته می شود.

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام