Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در فارس از افزایش موارد نمونه گیری های تشخیصی به بیش از ۵۲۴ هزار مورد در استان، از ابتدای شیوع تا امروز خبر داد و گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده، در این بازه زمانی ۱۵۵ هزار و ۹۸۲ بیمار مثبت قطعی در فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمار جان باختگان این بیماری را نیز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ نفر اعلام کرد و با آرزوی غفران الهی برای آنان، افزود: با افزوده شدن این تعداد، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع تاکنون، به دو هزار و ۸۱۰ نفر افزایش یافت.

او از بستری هزار و ۱۱۹ نفر بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک و دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدا تاکنون ۱۴۸ هزار و ۹۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

ابتلای بیش از ۷۸ هزار شیرازی به کرونا ویروس از ابتدای شیوع بیماری

معاون بهداشت دانشگاه به روال روزهای شنبه هر هفته، گزارش از آمار تجمعی مبتلایان کرونا ویروس در استان فارس اعلام کرد که بر اساس این گزارش، شیراز با ۷۸ هزار ۷۴۲ مورد مثبت قطعی، در بالاترین رتبه شهرهای استان فارس قرار دارد. این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر موارد ابتلاء در استان را نیز ۴ هزار و ۲۸۸ مورد مربوط به کازرون، ۳ هزار و ۸۸۶ مورد مرودشت، ۲ هزار و ۶۳۶ مورد فیروزآباد، ۲ هزار و ۶۲۳ مورد ممسنی، ۲ هزار و مورد آباده، ۲۴۶۵ مورد داراب، ۲۴۳۵ مورد ۲ هزار و ۴۳۵ کوار، ۱ هزار و ۸۲۷ مورد سپیدان، ۱ هزار و ۵۴۳ مورد استهبان، ۱ هزار و ۴۱۶ مورد زرین دشت، ۱ هزار و ۴۱۵ مورد نی ریز، ۱ هزار و ۳۶۰ مورد کوه چنار، ۱ هزار و ۳۵۹ مورد اقلید، ۱ هزار و ۳۳۹ مورد قیروکارزین، ۱ هزار و ۱۹۲ مورد خرم بید، لامرد و رستم هر کدام ۱ هزار و ۶۸ مورد، ۱ هزار و ۳۸ مورد زرقان و ۱ هزار و ۳ مورد مربوط خرامه بوده است.

بر اساس این گزارش، پاسارگاد با ۹۹۸ مورد، فراشبند با ۹۳۸ مورد، ارسنجان با ۷۶۳ مورد، سروستان با ۶۷۱ مورد، مهر با ۶۴۶ مورد، بوانات با ۵۴۶ مورد، بیضا با ۵۳۳ مورد، بختگان با ۴۸۹ مورد و سرچهان با ۳۷۶ مورد بیمار مثبت قطعی، در رده‌های بعدی بوده و دیگر موارد ابتلاء نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از در دسترس بودن واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان خبر داد و گفت: پس از تزریق واکسن برای گروه‌های هدف بیماری آنفولانزا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون واکسن این بیماری به میزان کافی در داروخانه‌ها توزیع شده و هم استانی‌هایی که نیاز به این واکسن دارند می‌توانند برای دریافت، به داروخانه‌های استان مراجعه کنند.

کد خبر 5093859

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا کرمانشاه گرگان عکس استانها شهرکرد مجلس شورای اسلامی محدودیت های کرونایی شهرستان کرج بارش برف مثبت قطعی ۱ هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد