Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@22:00:14 GMT

کلاهبرداران میلیاردی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۸۳۲۵

ساعت24-رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دو کلاهبردار که برای فرار از پرداخت مالیات، شرکت های صوری به نام مالباختگان تاسیس کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی  ولی پور گودرزی گفت: ۲۵ مرداد ماه امسال شهروندی با در اختیار داشتن شکوائیه ای با موضوع فرار مالیاتی به پلیس امنیت اقتصادی مراجعه و اظهارکرد که بدون اینکه خرید و فروشی داشته باشد با نام وی مقدار فراوانی کالا توسط افراد ناشناسی خریداری سپس فروخته شده و اکنون اداره مالیاتی با ارسال نامه ای، خواستار مطالبه مالیات معامله های انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و مشخص شد، شاکی در مقطعی از زمان به علت مشکلات مالی، مدارک هویتی خود را در اختیار یکی از دوستانش به نام "شاهین" به امید دریافت وام قرض الحسنه قرار داده و پس از دادن وکالتنامه به وام دهنده و واریز مبلغی اندک از سوی وی، دیگر وام دهنده پاسخگوی تلفن شاکی نبوده است.

رئیس امنیت اقتصادی در ادامه اظهارکرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد، "شاهین" با شناسایی افراد کم سواد و یا بی سواد و دارای مشکلات مالی به بهانه پرداخت وام قرض الحسنه به آنان مدارک هویتی مالباختگان را دریافت و در اختیار فردی به نام "مرتضی" قرار داده و این  فرد نیز با تاسیس شرکت های صوری به نام مال باختگان و جعل فاکتورها، معاملات را انجام داده و بدین ترتیب منجر به بدهی مالیاتی به میزان حدود ۳۰ میلیارد ریال برای این افراد شده است.

وی افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و ماموران موفق شدند در ماه جاری هر دو متهم را در دو عملیات پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر کنند و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس امنیت اقتصادی انتقال دهند.

 گودرزی با اشاره به اینکه هر دو متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف کردند، گفت: آنان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: امنیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

وی در گفتگو با فارس افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900111

دیگر خبرها

  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم