Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضا کشفی در خصوص بازتاب مشکل کمبود و قطعی آب در رسانه‌های کشور اظهار کرد: به‌منظور ارتقای خدمات آبرسانی در شرایط تنش و کمبود آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همواره اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده که این اقدامات شامل دو رویکرد اصلی افزایش تاب‌آوری در مقابل تنش‌های آبی و مدیریت مصرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: موارد عنوان شده از مهمترین اقدامات لازم در این خصوص است و با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف آب در تابستان ۹۹ از تمامی تأسیسات موجود و حداکثر ظرفیت ممکن در استان‌ها به‌منظور جلوگیری از قطعی آب و عدم جیره‌بندی استفاده شده و شرایط خدمات‌رسانی این شرکت‌ها طی جلسات متعددی بررسی شد تا مشکلات عدم پایداری به حداقل برسد.

معاون راهبری و نظارت و بهره‌برداری آبفای کشور ادامه داد: پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای شرکت‌های استانی در خصوص کاهش تنش آبی به صورت مستمر طی جلسات مختلف رصد شده و منابع مالی لازم برای پروژه‌های اولویت‌دار استان‌ها از محل ردیف اعتبارات متمرکز ملی پایداری و ارتقای کیفی شهرهای در مواجهه با تنش تأمین می‌شود.

به گفته وی، همچنین در خصوص بازسازی و ارتقای کمی و کیفی تأسیسات نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

کشفی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از این پروژه‌ها در حال اجرا و یا اتمام عملیات اجرایی هستند، به‌منظور تضمین پایداری ارائه خدمات و خروج از تنش، تأمین به موقع اعتبارات مورد نیاز ضروری است تا روند فعالیت‌های مذکور دچار وقفه نشود.

این مقام مسئول با اشاره به مکاتبات متعدد انجام شده در این زمینه، توضیح داد: از جمله این مکاتبات می‌توان به «درخواست برداشت مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در بودجه ۱۴۰۰ در خصوص پایداری و ارتقای کیفی شهرهای مواجه با تنش»، «درخواست ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص شیوع کرونا»، «مکاتبات لازم جهت جذب اعتبار مناسب در خصوص تقویت آبرسانی مجتمع‌های روستایی از صندوق توسعه ملی» اشاره کرد.

وی افزود: همواره تلاش شده است تا با توجه به منابع مالی در دسترس نقاط ضعف و تنگناهای خدمات‌رسانی به خصوص در بخش آب شرب در تمامی شرکت‌های استانی شناسایی شده و در ادامه پس از برگزاری جلسات کارشناسی این نقاط ضعف پوشش داده شود.

کشفی با اشاره به موارد خاص پیشنهادی این شرکت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: طبیعتاً قطعی و اختلال در خدمات آبرسانی در برخی موارد اجتناب ناپذیر است که از جمله دلایل آن می‌توان به مسائل فنی، قطعی برق، ایجاد شکستگی در خطوط لوله و … اشاره کرد، اما با این وجود تلاش شده است تا تمامی این موارد نیز در کمترین زمان ممکن رفع شده و با به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم به‌منظور افزایش تاب‌آوری در شرایط تنش‌های آبی مدیریت مصرف است، گفت: در خصوص اقدامات لازم در زمینه مدیریت مصرف، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت‌های تابعه در بخش‌های تدوین استانداردها و قوانین، اجرای راهکارهای فنی و عملی مدیریت مصرف و نیز بخش فرهنگ سازی موارد متعددی را اجرا و پیگیری کرده است که از جمله می‌توان به تصویب قانون بهینه‌سازی مصرف آب شرب شهری و روستایی و تهیه آئین‌نامه اجرایی مرتبط، تدوین استانداردهای مورد نیاز تجهیزات مصرف و تعریف برچسب آب برای تجهیزات آب‌بر اشاره کرد.

معاون راهبری و نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان اظهار داشت: تدوین الگوی مصرف آب برای استان‌های مختلف و ابلاغ به شرکت‌های آب و فاضلاب استانی، نصب تجهیزات کاهنده مصرف در اماکن عمومی و اداری، اجرای پروژه‌های بازچرخانی پساب، جداسازی مصارف آبیاری فضای سبز شهرداری با تخصیص فاضلاب تصفیه شده و چاه‌های غیر قابل شرب، ایجاد سامانه و سایت جامع مدیریت مصرف آب کشور و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در استان‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

کد خبر 5093862

منبع: مهر

کلیدواژه: آبفا آبرسانی آبرسانی روستایی صندوق توسعه ملی بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت دلار لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی راه آهن خواف هرات شاخص کل بورس قانون چک نهاده های دامی تولید نفت اقتصاد چین قیمت طلا بانک مرکزی مدیریت مصرف آب و فاضلاب پروژه ها استان ها شرکت ها مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب ایتوندی عصر سه شنبه در اولین جلسه شورای ترافیک در سال جاری به بررسی مصوبات جلسات پیشین پرداخت و اظهار کرد: این مصوبات با توجه به اینکه در ایمن سازی راه‌ها و معابر، کاهش تعداد تصادفات، حذف نقاط حادثه خیز و همچنین جلوگیری از وارد آمدن خسارات مادی و معنوی به مردم موثر هستند لازم الاجرا است.

وی خطاب به مسئولین ذیربط در هرسین، افزود: مصوبات شورای ترافیک این شهرستان را حتماً در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنید.

فرماندار هرسین تاکید کرد: ایمن سازی مسیرهای تخریب شده در اثر بارندگی‌های اخیر، رنگ آمیزی جداول، نوسازی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، ترمیم سرعت کاه‌های تخریب شده به‌ویژه در مسیرهای بزرگراهی محور بیستون باید در اسرع وقت انجام شود.

ایتوندی ادامه داد: همچنین جمع آوری و ساماندهی متکدیان در شهرستان هرسین با محوریت اقدامات پلیس در دستور کار قرار بگیرد.

وی خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه راه شد و گفت: شناسایی و اتخاذ پیش بینی‌های لازم در راستای ساماندهی مسیرهای حادثه خیز و نقاط دارای روشنایی کم به منظور اجرا مورد تصویب قرار گرفته است.

ایتوندی تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی، همه خودروهای سنگین اعم از لودر، بولدوزر و سایر خودروهایی از این دسته که در پمپ بنزین ابتدای شهر پارک می‌شوند بعلت خطر آفرین بودن می‌بایست توسط مراجع قانونی جمع آوری شوند.

گفتنی است، در این جلسه نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌ها اصلی شهر هرسین و ورودی شهر، آخرین وضعیت ترافیکی شهر بیستون و درخواست‌های ارسالی شهروندان دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 6093576

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!