Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، امروز خبر رسید که محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته است: در مرحله دوم تسهیلات بانکی، حدود ‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانکی که در اختیار مبارزه با کرونا قرار گرفته به این حوزه اختصاص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاوندیان بیان داشت: مهلتی که برای درخواست، متقاضیان در نظر گرفته شده تا پایان دی ماه آینده است. این حوزه شامل ناشران، کتابفروشان، کسانی که در حوزه سمعی و بصری و مراکز فرهنگی و قرآن و عترت کار می‌کنند می‌شود از این رو تا پایان دی مشمولین به بانک‌های عامل مراجعه و بانک‌ها هم موظف به پرداخت تسهیلات تا اسفند هستند و یک دوره سه ماهه تا خرداد هم تنفس درنظر گرفته شده است.

* حیدری: ناشران و کتابفروشان و دفاتر زیارتی در انتظار سامانه ثبت‌نام باشند

«لادن حیدری» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تسهیلاتی که معاون اقتصادی رئیس جمهور از آن خبر داده گفت: مرحله دوم تسهیلات «کارا» (سامانه‌ای است که وزارت کار به مشمولان خود اختصاص می‌دهد) برای اصحاب فرهنگ هنر و رسانه همچنین دفاتر خدمات زیارتی حدود ‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است که پرداخت خواهد شد.

وی ابراز داشت: متقاضیان می‌توانند تا دی ماه ثبت نام کرده و اسفند ماه این تسهیلات را دریافت کنند.

حیدری در پاسخ به این پرسش که آیا مبلغ هر رسته مشخص شده، گفت: مبالغ مشخص است، اما از طریق معاونت‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است، سامانه ثبت نام این تسهیلات و اطلاعات تکمیلی آن متعاقبا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.

* اسماعیلی: ثبت نام در تحفه تا ۲۹ آذر

اما از آنجا که تسهیلات دیگری از سوی وزارت ارشاد پیش از این اطلاع رسانی شده بود با علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، گفت‌وگویی صورت گرفت که وی به خبرنگار فارس گفت: متقاضیان با ورود به سامانه «تحفه» (سامانه ثبت درخواست تسهیلات حمایتی فعالان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای) می‌توانند طرح خود را ارائه کرده و وام‌هایی از پایه ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند؛ اگرچه این وام می‌تواند بیشتر هم باشد.

وی افزود: روند کار هم این گونه است که متقاضی برای دریافت این وام ۴ درصدی ثبت نام می‌کند و بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد، جلسه کارگروه که متشکل از علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی، نمایندگان صنف و چند کارشناس است، تشکیل می‌شود. بر اساس درخواست و طرحی که متقاضی ارائه کرده تسهیلات در قالب وام ۴ درصدی از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این افزایش دو و نیم برابری در صورت مجاب شدن کارگروه تشکیل شده است و در این صورت متقاضی می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند. موعد اعلام شده ۲۹ آذر ماه است و قرار است پس از موعد اعلام شده پرونده متقاضیان یک جا بررسی شود. 

وی به تشکیل چند جلسه کارگروه اشاره کرد و گفت: برای بررسی و تدوین ضوابط و راهکارها چندین جلسه هم برگزار شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لادن حیدری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و....، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شدند.‏‏

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی