Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، این مطلب را محمد مخبر روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه طرح جهش تولید دیمزارهای کشور و چند تفاهم‌نامه و عملیات دیگر در زمینه تأمین امنیت غذایی درحوزه محصولات کشاورزی و دامی بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد. 

وی با اشاره به این تفاهم‌نامه‌ها اظهار کرد: پس از اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند متوجه شدیم که تغییر نگرش دراین حوزه لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأکید کرد: روح اقتصاد مقاومتی، محوریت دادن و میدان دادن به مردم است که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مسائل حل می‌شود که نمونه‌اش تفاهم‌نامه امروز بین ستاد و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در ۶ ماه آخر سال گذشته با اجرای ۱۰ هزار طرح در سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی ، ۱۶ هزار تن گوشت قرمز تولید شد و با اجرای تفاهم‌نامه امروز، تا پایان امسال نیز از سه طریق اشتغال‌های خرد و خانگی، تهاتر و ساماندهی تولیدات، این میزان به ۴۸ هزار تن خواهد رسید.

مخبر با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در هر دو حوزه امنیت غذایی و دارویی ورود کرده، گریزی به بحث تولید واکسن ایرانی کرونا کرد و افزود: تست انسانی واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی با مجوز صادر شده از سوی وزارت بهداشت از هفته اول دی آغاز و در سه فاز ۲۸ روزه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشمندان ستاد اجرایی اطمینان دارند که بهترین و مطمئن‌ترین واکسن کرونا در کشور را تولید خواهیم کرد و به دلیل استفاده از ویروس کشته‌شده، این واکسن هیچ خطری برای مردم عزیزمان نخواهد داشت.

مخبر خاطرنشان کرد: این واکسن ابتدا بر روی ۵۶ نفر تزریق خواهد شد، در فاز دوم این واکسن به ۵٠٠ نفر تزریق خواهد شد و برای فاز سوم هیچ محدودیتی اعمال نمی شود و می توانیم به تولید انبوه برسیم و سه الی چهار ماه بعد از تست انسانی ما به نقطه ای خواهیم رسید که کشور از واردات این واکسن بی نیاز خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: با سیل عظیمی از متقاضیان برای تست واکسن کرونا مواجه هستیم.

در ادامه این مراسم کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در بازدید از نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مشاهده کردم که ستاد در بخش کشاورزی اقدامات خوبی را با تأکید بر محرومیت‌زدایی رقم زده است.

وی افزود: از مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تشکر می کنم که در حوزه تأمین امنیت غذایی درکشور اقدامات بزرگی انجام داده‌اند.

خاوازی درخصوص تفاهم‌نامه امروز با ستاد اجرایی گفت: طرحی که امروزبا همکاری ستاد آغاز می شود، موجب افزایش درآمد کشاورزان در دیمزارها، افزایش تنوع گیاهی دراین مزارع و موجب تقویت خاکها و کاهش خطراتی مانند سیل و نابودی زمین می شود.

وی افزود: شرکتهای دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یک پشتوانه بزرگ برای اجرای این طرح بزرگ هستند و دستور دکتر مخبر برای بسیج امکانات ستاد دراین حوزه ستودنی و عامل انگیزه‌بخشی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امیدوارم با امضای تفاهم‌نامه امروز، تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد خودکفایی کشور درحوزه تولید بذر باشیم.

در ادامه این مراسم ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌های گلستان و آذربایجان شرقی برقرار شد و استانداران این دو استان در خصوص اجرای این طرحها در استان‌هایشان توضیحاتی را ارائه کردند.

در انتهای این مراسم، تفاهم‌نامه‌های مختلفی در زمینه امنیت غذایی بین مدیران عامل هلدینگها و معاونان  ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن کرونا ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن کرونا اخبار کنکور ستاد اجرایی فرمان امام ره تفاهم نامه امروز جهاد کشاورزی واکسن کرونا امنیت غذایی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار