Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: ۶۰ درصد از بدن ما از آب تشکیل شده و نوشیدن به اندازه‌ی آب در طول روز برای برخورداری از پوستی درخشان، داشتن وزن متناسب و دفع سموم از بدن ضروری است. این مسأله حتی روی خلق و خو و توانایی یادگیری ما تأثیر می‌گذارد. اما دریافت به اندازه‌ی آب در نوشیدن ۸ لیوان آب در روز خلاصه نمی‌شود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه به اشتباهاتی می‌پردازیم که ممکن است مانع از تأمین مناسب آب مورد نیاز بدن تان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱- بعد از ورزش آب می‌نوشید

درست است که نوشیدن آب بعد از ورزش به تأمین آب مورد نیاز بدن کمک می‌کند، اما شما قبل و در حین ورزش هم باید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. اگر ورزش کردن را در حالی شروع کنید که بدن تان کم آب باشد، هنگام ورزش آب بیشتری را از دست خواهید داد و این ممکن است برای سلامت ذهنی و جسمی شما خطرناک باشد. اما لازم نیست برای حفظ تعادل مایعات بدن صرفاً آب ساده بنوشید. آب نارگیل، چای سیاه و سبز و حتی شیر کاکائو هم می‌توانند به همان اندازه آب مورد نیاز بدن تان را تأمین کنند.

۲- چای و قهوه را به حساب نمی‌آورید

قهوه و چایی که صبح‌ها می‌نوشید می‌توانند به عنوان یک نوشیدنی نسبتاً آبرسان عمل کنند. گرچه این نوشیدنی‌ها اغلب حاوی کافئین هسند، اما کماکان می‌توانید برای تأمین بخشی از آب مورد نیاز روزانه‌ی بدن تان روی آن‌ها حساب باز کنید. طبق تحقیقات، نوشیدن ۳/۵ فنجان قهوه در روز به همان اندازه‌ی نوشیدن آب ساده، آب مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

۳- نمک خیلی کم می‌خورید

گرچه مصرف زیاد نمک می‌تواند باعث کم آب شدن بدن شود، اما سدیم به حفط تعادل مایعات بدن کمک می‌کند. ما به طور طبیعی از طریق عرق کردن، سدیم و عناصر ناچیز دیگری را از دست می‌دهیم، و آب و سدیمی که از این طریق از دست می‌روند باید جبران شوند.

۴- هر روز ۸ لیوان آب می‌نوشید

این توصیه‌ی رایج همیشه هم صحیح نیست. مقدار آب مورد نیاز بدن شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثلاً اینکه چقدر تحرک فیزیکی دارید، چه چیز‌هایی می‌خورید، کجا زندگی می‌کنید و مواردی دیگر. برای محاسبه‌ی مقدار آب مورد نیاز روزانه‌ی بدن تان در واحد لیتر، وزن خود به کیلوگرم را ضربدر ۰/۰۳۳ کنید.

۵- اولین چیزی که صبح‌ها می‌خورید یک لیوان آب است

در زمان خواب ما آب بدن مان را از دست می‌دهیم و حتی اگر قبل از خواب به اندازه‌ی کافی آب بنوشیم صبح روز بعد احساس تشنگی خواهیم کرد. اما نوشیدن آب ساده با معده‌ی خالی روش خوبی برای تأمین آب مورد نیاز بدن نیست. جذب و حفظ آب برای بدن با وجود دیگر مواد مغذی ساده‌تر است؛ بنابراین اگر سعی دارید تعادل مایعات بدن خود را حفظ کنید، آب را با یک تنقلات بنوشید یا به جایش یک لیوان آب میوه‌ی طبیعی یا شیر بنوشید.

۶- هنگام ورزش کردن در نوشیدن آب مضایقه می‌کنید

وقتی ورزش می‌کنیم بدن ما از طریق تعریق و تنفس آب خود را از دست می‌دهد. حفظ آب بدن در هنگام ورزش نقش مهمی در تنظیم دمای بدن و فشار خون دارد. کارشناسان حوزه‌ی تناسب اندام توصیه می‌کنند هنگام ورزش هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم آب بنوشید.

۷- مواد مغذی آب دار را از قلم می‌اندازید

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات هستند که می‌توانند به تأمین آب مورد نیاز بدن تان کمک کنند. برخی از آن‌ها مثل گوجه فرنگی، هندوانه و خیار سرشار از پتاسیم هم هستند که به بدن کمک می‌کند مدت طولانی تری آب داشته باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آب ورزش نوشیدنی پوست صراط تأمین آب مورد نیاز بدن اندازه ی هنگام ورزش نوشیدن آب لیوان آب بدن تان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین ،سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

تسنیم در خبری نوشت:وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901047

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور