Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ورنر هرتزوگ، فیلمساز ۷۸‌ساله آلمانی یکی از چهره‌های مهم سینمای نوینِ آلمان است. آثار و کارنامه او با بیش از ۳۰ مستند و ۲۰ فیلم داستانی و کارگردانی‌های متعدد اُپرا، بسیار بلندپروازانه و افسانه‌ای است. هرتزوگ سازنده‌ چند تا از بهترین فیلم‌های تاریخ سینماست: از «آگیره: خشم خدا» و «فیتس‌کارالدو» تا مستندهای «مرد گریزلی» و «برخوردهایی در آخر دنیا».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معروف است که فرانسوا تروفو هرتزوگ را مهم‌ترین کارگردان زنده جهان می‌دانست. و شاید هیچ‌چیز بهتر از تعریف راجر ایبرتِ منتقد  از هرتزوگ، حق مطلب را درباره‌ آثار و زندگی او بیان نکند. او گفته بود: «هرتزوگ تابحال هرگز فیلمِ بد و غیرجذاب و محافظه‌کارانه نساخته است. حتی شکست‌های او هم چشم‌گیرند.»

هرتزوگ در ویدئویی که برای دوست و همکارش آندره سینگر فرستاده، درباره چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» و سینمای ایران صحبت کرده است. هرتزوگ در این پیام می‌گوید: «سلام آندره. می‌دانم سمینار کارگاهی برای فیلمسازان و دانشجویان جوان در ایران برگزار می‌کنی، به تو غبطه می‌خورم. من کشور ایران را دوست دارم. کشوری با سنت شعر و شاعری پنج هزارساله که ضمنا پیشینه تولید فیلم‌های فوق العاده ای دارد. بنابراین کاش تو می‌توانستی آنجا باشی. یا کاش من هم می‌توانستم آنجا کنارت باشم. اما نمی توانیم.

چیزی که در نخستین ایمیل هایی که رد و بدل کردیم توجهم را جلب کرد تاملاتی بود درباره سینما وریته (سینماحقیقت)، بنابراین حواست باشد. من کسی بودم که همیشه مفهوم سینما حقیقت را تبلیغ می‌کردم. حقیقت در سینما ورای امور مسلم و واقعیت‌های صرف نهفته است، حقیقت در حیطه‌ای مرموز جا خوش کرده. که ما واقعا نمی‌توانیم تعریف و تبیینش کنیم. فکر می‌کنم فیلم های ایرانی چیزی کشف کرده اند که برای ما روشنگری ارمغان می‌آورد. اما وقتی نوبت به اصطلاح سینما حقیقت می رسد باید آن را کنار بگذاری. چون پاسخی بود که نسل دهه 1960 برای جستجوهای خود یافته بود. فراتر از آن برو، در آنجا جوان های فوق العاده‌ای کنارت خواهند بود. برایت آرزوی موفقیت می‌کنم. آرزوی موفقیت برای همه شما.»

آندره سینگر در جشنواره‌ امسال و در مستر کلاسی از سینمای هرتزوگ خواهد گفت. چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 25 دی تا 2 آذرماه به شیوه برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1465335

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره سینما حقیقت جشنواره های سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد

مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد پهلوانیان در جلسه شورای عشایری استان اظهارداشت: تنوع در موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا‌های سنتی و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس در بهمن‌ ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای