Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دانشجویان گفت: ما به دنبال استیضاخ جریانی هستیم که نتیجه آن نفوذ، قدرت طلبی و ثروت اندوزی شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قم در نشستی با زاکانی، نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و به گفتگو در خصوص مسائل کلان کشوری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زاکانی در ابتدا گفت: امروز بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ما یک توانمندی‌های ویژه‌ای داریم و یک اشکالات اساسی. وقتی اشکالات اساسی را نگاه می‌کنیم هیچ تناسبی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه ما ندارد؛ لذا وقتی ما دقت می‌کنیم می‌بینیم که ما در مواجهه با یک سه ضلعی: نفوذ، قدرت طلبی و ثروت اندوزی هستیم. به هر اِشکالی که می‌رسیم می‌بینیم که دست و پای این سه ضلعی پیداست.

نماینده مردم قم ادامه داد: اگر شهید فخری زاده شهید می‌شود حتما نفوذ عامل اصلی شهادت اوست. اگر امروز کشورمشکلات اقتصادی دار. حتما قدرت طلبی، ثروت اندوزی و نفوذ در این موضوع دخیل است. شما دانشجویان باید ابعاد ماجرا‌ها رو ببینید و محاسبه کنید. دانشجویان می‌توانند از این فرصت و پیچ تاریخی استفاده کنند و کشور را برای دهه‌ها متمادی از جریان نفوذ، قدرت طلبی و ثروت اندوزی امن کنند. ما از خارج از کشور تهدید نمی‌شویم. آن تهدیدی که دارد صورت می‌گیرد از داخل کشور است.

وی تاکید کرد: این تهدید که در واقع توسعه یافتگی فقر و فساد و تبعیض است، و این تهدیدی برای کاهش سرمایه اجتماعی است بخش عمده‌ای از آن توسط مسئولین خودمان دارد انجام می‌شود. ما به دنبال استیضاح این جریان هستیم. نقش آفرینی ویژه مجلس با ارائه طرح‌ها و نظارت‌هایی که انجام می دهد است. ما برجام را به تنهایی تصویب نکردیم، بلکه برجام را با شروطش تصویب کردیم. خود برجام هیچ وقت تصویب نشد. برجام هیچ کجای کشورتصویب نشد. در مورد برجام، دولت مسیرِ یک طرفه خودش را رفت.  
زاکانی خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند بگوید که من طرح‌های ابلاغ شده را اجرا نمی‌کنم، اتفاقا مجلس می‌تواند برای دولت تعیین و تکلیف کند. آقای رئیس جمهور اشتباه می‌کنند که می‌گویند مگر مجلس می‌تواند برای دولت تعیین تکلیف کند. مجلس نمی‌تواند وارد اجرا بشود، ولی مجلس تعیین تکلیف می‌کند و دولت مکلف است که برود و اجرا کند؛ کاری که مجلس کرد. این ۱۰۰ هزارتومنی که آقای رئیس جمهور وعده داده است و انشاءالله هم خواهند داد، این هیچ نسبتی با قانون مجلس به منظور تامین کالا‌های اساسی ندارد.

این مقام مسئول یادآور شد: تمام فلاکت‌هایی که ما امروز داریم می‌بینم بخش عمده‌ای از آن مربوط به کسری بودجه دولت است. دولت در سال ۹۸، ۱۹۶۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه و سال ۹۹، ۲۷۳۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داشته است. برای سال ۱۴۰۰ این بودجه‌ای آورده ۳۳۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد. کسری بودجه یعنی چه؟ کسری بودجه یعنی اینکه بین درامد‌ها و هزینه‌ها ناطرازی وجود دارد و علت این ناطرازی‌ها برای تصمیم گیری‌های سیاسی است.

وی تصریح کرد: ما به ازای این کار غلط می‌شود تولید پول پر قدرت و افزایش پایه‌ی پولی، هفت برابر آن می‌شود افزایش نقدینگی، افزایش هر ۱۰۰۰۰ میلیارد از پایه‌ی پولی هم می‌شود ایجاد ۲.۵ درصد تورم. می‌شود این اتفاقی که برای اقتصاد ما در سال ۹۹ افتاد. حالا تبعات بودجه ۹۹ سال ۱۴۰۰ مشخص می‌شود؛ لذا مجلس می‌خواهد جلوی این مفسده‌ها را بگیرد. اینکه دولت آقای روحانی می‌گوید ۲۵ درصد حقوق کارمندان را افزایش می‌دهیم، بله افزایش می‌دهند، اما از طرفی ۱۰۰ درصد در واقع ارزش پول ملی را سقوط می‌دهند. خب چرا ظلم می‌کنید؟

زاکانی با انتقاد از رفتار رئیس جمهور گفت: چرا آقای روحانی دارد ناراحتی می‌کند! برای اینکه می‌بیند مجلس یازدهم مجلس دهم نیست، مجلس نهم نیست؛ که بخواد بیاد ۲۰ دقیقه‌ای شروط برجام را تصویب کند، بخواد بیاد بودجه ۹۸ و ۹۹ ا با یک فضاسازی کاذب ببندد و مردم را به خاک سیاه بنشاند. ما حتما در رابطه با بودجه حرف خواهیم زد و به مردم خواهیم گفت چه اِشکالات جدی در این بودجه وجود دارد، لذا دارد ناراحتی می‌کند، ناراحتی از این می‌کند که چرا کسی تبعیت نمی‌کند.  
نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: آنی که باید حکم کند مجلس است، دولت باید برود اجرا کند. طرحی که مجلس تصویب کرده ناظر بر طرح معیشت، این طرح باید اجرا شود. هر موقع این طرح اجرا شود باید دولت از اول مهر هزینه‌ی مربوط به طرح معیشت را پرداخت کند. یعنی این جز معوقات مردم است. موضوع بورس از آن کلاه‌های گشادی بود که بر سرِ مردم گذاشتند.

وی با اشاره به جریانات اخیر بازار بورس گفت: اینکه بورس باید تقویت بشود، کاملا حرف درستی است. اینکه بورس به عنوان یک جزئی تحت عنوان بازار سرمایه باید مورد دقت قرار بگیرد حرف درستی است، اما اینکه زیرساخت‌ها فراهم نیست و از مردم دعوت می‌کنید که به بورس بیایند و به مردم آموزش هم نمی‌دهید این ظلم در حق مردم است، این یک جنایت بزرگ بود که اتفاق افتاد و بسیاری از مردم رو به خاک سیاه نشاند. آقای روحانی و سیستمش خراب کاری کردند.

زاکانی افزود: لذا ناظر به بورس جلسات متعددی با جناب آقای همتی و جناب آقای دژ پسند و هم با آقای قالیباف داشتیم، با هدف اینکه مردم کمتر آسیب بخورند و این روند عوض بشود. مجلس به دنبال این است که این خرابکاری‌ها راکمتر بکند و بی ثباتی و جبران کسری بودجه را در دستور کار خود قرار داده و بعد هم بتواند این کیک موجود را درست تقسیم کند، بعد هم بتواند معیشت مردم و مسکن مردم را تامین کند، بعد هم بتواند سیاست‌های کلان را جبران کند، با فساد برخورد کند و در آخر موانع تولید و صادرات را هم بردارد. مجلس در این مسیر دارد حرکت می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به تخلفات گسترده مالیاتی در کشور اذعان داشت: فرار مالیاتی در کشور بیداد می‌کند. ما در کشور ۸ میلیون پوز داریم. ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تاش هویت ش معلوم نیست، که این مال چه کاری است؟ بانک مرکزی یک سال فرصت داشته که هویت‌های این‌ها را به دست بیاورد، اما این کار را نکرده است. اِشکال کجاست؟ حکم شده است، اما حکم را اجرا نکرده است. آقای لاریجانی، رئیس محترم مجلس به بنده می‌گفت که من حرف‌های شما را در مورد برجام قبول ندارم؛ تحریم‌ها برداشته می‌شود. آیا تحریم‌ها برداشته شد؟ امروز هفت سال است که این موضوع را تجربه کرده ایم. وضعیت بدتر شد که بهتر نشد.  
وی گفت: همان حرف‌ها را امروز آقای روحانی با صراحت دارند تکرار می‌کنند، دور از انصاف است که آقای روحانی با مردم چنین صحبت کند. به هر حال مجلس، مجلسی نیست که بخواهد در جهت نفع مسائل انقلاب و منافع ملت تن به تحمیل بدهد.

زاکانی با صراحت گفت: ام المسائل کشور تعارض منافع است. تعارض منافع یا مالی است و یا سیاسی است و یا قبلیگی ویا هر چزی، تعارض منافع امروز باعث شده ما اراده‌ای برای اصلاح نداشته باشیم، مادامی که اراده‌ای برای اصلاح نداشته باشیم، وضعیت همین است که است... لذا ما باید اصلش را اصلاح کنیم. فقر آمار در کشور بیداد می‌کند. ۷۰ درصد سپرده گذاری بانکی برای ۱ درصد جامعه است. این ۷۰ درصد که متعلق به ۱ درصد جامعه است اگر به آن مالیت ببندید، یعنی چی؟ یعنی از آدمایه توانمند گرفتید و این هزینه را می‌دهید به عموم مردم. در این صورت صدای خیلی از افراد که به فکر منفعت خودشان هستند، بلند خواهد شد.

نماینده منتخب مردم قم یادآوری کرد: مرکز پژوهش‌های قم ان شاءالله در هفته‌های آینده راه اندازی می‌شود و ما نظام مسائل مان را خدمت حوزویان عزیز تقدیم خواهیم کرد. ما درمرکز پژوهش‌های یکی از چشم انداز‌های خود را اقامه‌ی قانون اساسی و اقامه سیاست‌های ابلاغی و اقامه‌ی بیانیه گام دوم قرارداده ایم که سیاست‌های ابلاغی را تبدیل به قانون کنیم وهمچنین ساز وکاری را اتخاذ کنیم تا به قانون اساسی عمل شود.  
وی در پایان گفت: ما به بعضی از این مسئولین می‌گوییم که ما نوکر شماییم اگر شما نوکر انقلاب و نوکر مردم باشید. در واقع شما خدمت به انقلاب و پیروی از رهبری و نوکری مردم را انجام دهید، ما نوکری شما را انجام می‌دهیم. مسیر ما با دولت مسیر همکاری است، اما اگر کسی علاقه به همکاری نداشت، او نباید باشد نه اینکه این قائده بهم بخورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تشکل های دانشجویی بسیج دانشجویی قم زاکانی برجام روحانی مذاکرات هسته ای ثروت اندوزی آقای روحانی کسری بودجه قدرت طلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد