Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور با اشاره به اینکه چارچوب افزایش دستمزد در ماده ۴۱ قانون کار مشخص است گفت:افزایش تورم به قدری زیاد است که باید به فکر معیشت کارگران باشیم، بسته معیشتی نمی‌تواند دردی را درمان کند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا تاجیک، نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور، درباره دستمزد کارگران گفت: چارچوب افزایش دستمزد در قانون کار مشخص است؛ ماده ۴۱ نقشه راه را به خوبی تعیین کرده؛ اما خیلی‌ها سعی می‌کنند این قانون را نادیده بگیرند و به مقوله دستمزد ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به وعده رئیس سازمان بازرسی برای بازنگری مزد در نیمه دوم سال گفت: در ابتدای سال که نمایندگان کارگران برای دستمزد تلاش کردند,، اما رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد که ما باعث شدیم تا دستمزد ۵ درصد افزایش یابد. اکنون هم نمایندگان مجلس برای دستمزد ورود کرده اند که به نظر می‌رسد مانند گذشته بعضی از آن‌ها جنبه سیاسی دارد و بعضاً هم با اهداف پوپولیستی است.

تاجیک با بیان اینکه از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که در زمینه دستمزد کارگران را یاری کنند افزود: شورایعالی کار، مرجع اصلی تصمیم گیری است. مطابق ماده ۴۱ دستمزد باید بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت تعیین شود، سبد معیشت باید به روزرسانی شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با گلایه از وزارت کار و وزارت صنعت به خاطر عدم برگزاری کمیته دستمزد با هدف به روز رسانی سبد معیشت سال ۹۹ کارگران گفت: در سال جاری، بعد از خرداد فقط یک جلسه شورایعالی کار برگزار شده که آنهم به بررسی پیرامون مزد منطقه‌ای و مزد صنوف اختصاص داشت.

تاجیک با اشاره به اینکه مسئولان به بهانه کرونا از برگزاری جلسه فرار می‌کنند گفت: نمایندگان مجلس به دولت فشار بیاورند تا جلسه شورایعالی کار، برای ترمیم مزد و به روزرسانی سبد معیشت برگزار شود. باید بدانند آنقدر نرخ تورم افزایش یافته که نه عدد ۴۰ درصد برای افزایش مزد و نه راهکار‌هایی مثل بسته معیشتی و یارانه، نمی‌تواند جبران کننده قدرت خرید از دست رفته کارگران باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید بیشتر از ما قانون را بلد باشند؛ پس در چارچوب قانون کارگران را حمایت کنند اظهار داشت: در قانون هیچ محدودیتی برای افزایش چند باره مزد در سال نیامده است، بنابراین نیازی نیست که مجلسی‌ها وقت تلف کنند و طرح جدید ارائه دهند، بلکه می‌توانند کمک کارگران باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدرضا تاجیک بسته معیشتی بازنگری مزد قانون کار نمایندگان مجلس سبد معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟

نماینده کارگران در شورای عالی کارن در واکنش به خبر وزیر کار درباره این‌که تعیین دستمزد به مجلس سپرده شود نیز می‌گوید: دولت با شعار مردمی وارد کارزار شده و مسوولیت قوه‌مجریه را برعهده گرفته که این تصمیم، صراحتا شعار دولت را نقض می‌کند.

علی‌رضا میرغفاری تاکید می‌کند: کارگران به عنوان بزرگ‌ترین طبقه اجتماعی کشور، در کمترین نهاد و ساختاری حق رای و اظهارنظر دارند. یکی از کوچک‌ترین جا‌هایی هم که می‌توانند روی آن اعمال نظر کنند، شورای عالی کار است که یکی از وظایف شورای، تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری است.

وی تصریح می‌کند: حالا اگر دولت و یا خاصه، وزیر کار و برخی از دیگر وزرای دولت این عزم را دارند که این کمترین صدا و اظهارنظر را هم از مردم بگیرند که خب بحث جداگانه‌ای است و اساسا با مشارکت مردم برای آینده و تصمیمات خودشان، مخالفت می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

tags # حقوق کارگران ، افزایش حقوق سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟