Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران به صورت رسمی به انجمن جهانی اکوتوریسم پیوست. - اخبار استانها -

حسین کشیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس در مورد عضویت انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران در انجمن جهانی اکوتوریسم اظهار داشت: انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران که در دوره جدید خود فعالیت‌های بسیار خوبی را آغاز کرده و برنامه‌ریزی گسترده‌ای در سطح کشور آغاز کرده تا وضعیت طبیعت‌گردی را بهبود بخشد دستاوردی جدید کسب کرد و به صورت رسمی و با پروتکل رسمی وارد انجمن طبیعت‌گردی جهانی(TIES) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده حوزه بین‌الملل انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران گفت: در عرصه گردشگری، موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی مختلفی در سراسر جهان فعال هستند که براساس اسناد و پروتکل‌های سازمان جهانی گردشگری ملل متحد است و اهداف توسعه پایدار در راستای گردشگری مسئولانه را دنبال می‌کنند.

کشیری افزود: یکی از این مجموعه‌ها که از سال 1990 میلادی تشکیل شده و در بین متخصصان و پژوهشگران عرصه گردشگری شهره است، انجمن جهانی TIES است که اکوتوریسم و طبیعت‌گردی را هدف قرار داده و فعالیت‌های علمی و اجرائی خود را معطوف به این حوزه کرده است.

وی گفت: این انجمن در قاره‌ها و کشورهای مختلف فعالیت‌های مختلفی را صورت داده و نمایندگانی دارد و با تدبیر و پیش‌بینی دکتر جواهرزاده؛ رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران تلاش‌هایی برای پیوستن به این انجمن صورت گرفت.

برخورد با تورهای غیرمجاز و متخلف طبیعت گردی در استان اردبیل تشدید می‌شودتالاب‌های آذربایجان غربی رونق بخش گردشگری و طبیعت گردیآذربایجان غربی بهشت تابستانی طبیعت گردی ایران + تصاویر

نماینده حوزه بین‌الملل انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران خاطرنشان کرد: در رایزنی‌هایی که در سه ماه اخیر با این انجمن صورت گرفت متوجه شدیم در سالیان گذشته در این انجمن عضویتی نداشته‌ایم؛ باید برندی در سطح جهانی صورت می‌گرفت و علت و عوامل این موضوع بررسی و رایزنی‌هایی با مدیران ارشد TIES صورت گرفت.

کشیری بیان کرد: خود انجمن TIES در دوران فعالیت خود با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده و مسائلی همچون آلودگی‌های زیست محیطی نیز سبب شده علاقه چندانی به برخی فعالیت‌ها نداشته باشد اما با انتخابات جدید شکل گرفته و انتخاب رئیس و هیئت مدیره جدید این انجمن جهانی، دبیرخانه اوراسیا و آسیا و اروپای این انجمن جهانی در ترکیه و شهر استانبول شکل گرفت.

وی تصریح کرد: ترکیه اخیرا به عنوان مرکز و دبیرخانه کشورهای اروپایی و آسیایی انجمن انتخاب شد؛ از حدود سه ماه گذشته رایزنی و گفت‌وگوها شروع شد و هفته گذشته به نتیجه رسید.

کشیری خاطرنشان کرد: نگاه شاید تنگ‌نظرانه‌ای که از نظر رسانه‌ای در مورد مقصد گردشگری ایران شکل گرفته بود نیز عامل دیگری بود که سبب شده بود در طول 30 سال گذشته تلاشی برای عضویت در این انجمن صورت نگیرد.

وی اظهار داشت: با گفت‌وگوهای صورت گرفته و شناختی که دبیرخانه این انجمن جهانی نسبت به ما پیدا کرد؛ موفق شدیم که در 3 دسامبر به صورت رسمی و برای اولین بار عضو این انجمن شده و پرچم کشورمان را به کشورهای عضو این سازمان اضافه کنیم.

کشیری تاکید کرد: این مهم یک افتخار برای ما است و می‌توانیم از خدمات علمی این قبیل انجمن‌ها بهره‌مند شویم. این اتجمن مرجع علمی معرفی مقاصد گردشگری و طبیعت‌گردی در جهان است و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و علمی را نیز در دستور کار دارد و این اتفاق را در سراسر دنیا رقم می‌زند.

وی افزود: مقالات این انجمن نیز مرجع خوبی برای ثبت و پیگیری است و می‌توان در این حوزه نیز دانش پژوهان ما ورود کنند و ارتباطات علمی ما نیز از این طریق بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/282/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن علمی طبیعت گردی ایران انجمن جهانی فعالیت ها صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محورهای این کنگره خواهد بود.

بیش از ۸۰ مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره پذیرفته شده است. مقالات پذیرفته‌شده در این همایش، در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و در مرجع دانش سیویلیکا نمایه خواهد شد.

این‌کنگره با حضور محمود جعفری دهقی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی عزت زاده به عنوان دبیر اجرایی از ساعت ۹ تا ۱۹ توسط انجمن ایران شناسی برگزار می‌شود.

کد خبر 6096394 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ مشخص شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود