Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رییس جامعه هتلداران ایران به آن‌چه "نادیده گرفتن گردشگری در تبصره اشتغال لایحه بودجه سال ۱۴۰۰" عنوان کرد، انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی جامعه هتلداران ایران، جمشید حمزه‌زاده گفت: در لایحه بوجه ۱۴۰۰ که دولت به مجلس ارائه کرده، در تبصره‌های مربوط به اشتغال به صورت محسوسی جای گردشگری خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اصناف و صنایع مختلف نام برده شده اما اشاره‌ای به صنعت گردشگری به عنوان یکی از مولدهای مهم اشتغال نشده است.

او با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در زمینه اشتغال، یادآور شد: در ابلاغ سیاست‌های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری «گسترش و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی دارای مزیت مانند گردشگری و حق گذر» تصریح شده است.

رییس جامعه هتلداران ایران ادامه داد: بدیهی است اهمال دولت در این زمینه و نادیده انگاشتن توانمندی‌های بالقوه گردشگری در ایجاد فرصت‌های شغلی، قویاً مورد انتقاد تشکل‌های گردشگری و به طور کلی همه فعالان این صنعت است.

حمزه‌زاده گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود این نقصان آشکار را ترمیم و صنعت گردشگری را در لایحه بودجه سال آینده کشور به شأن و جایگاه اصلی خود نزدیک کنند.

بنا بر گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت گردشگری از ویروس کرونا تا پایان شهریورماه متحمل بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان مالی شده است. تعداد شاغلان بیکارشده در این بخش نیز ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جامعه هتلداران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک