Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر تقویت تربیت در کنار تعلیم در مدارس برای دانش آموزان، گفت: - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر علی‌رضا سعدی پور امروز در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی استانی ویژه مجریان طرح بسته تحولی خوانا با اشاره به داده‌های به‌دست آمده از تحقیقات در زمینه زبان‌آموزی کودکان ما، اظهار داشت: داده‌ها نشان می‌دهد کودکان ما در ارکان زبان آموزی و درک مطلب مشکل جدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز بر این مهم یک ضرورت و یک اضطرار محسوب می‌شود.

وی افزود: دوره‌ ابتدایی موثرترین دوره در نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود که ضرورت دارد همه دست‌اندرکاران با درک شرایط این دوره به این مهم کمک کنند تا ساختار شخصیتی کودکان و بنیان های فکری و اعتقادی آنان در این دوره شکل گیرد. اگر بخواهد تحولی در آموزش و پرورش رخ دهد باید از دوره ی ابتدایی  شروع کرد.

سعدی پور با  اشاره به اهمیت برگزاری این طرح، بیان کرد: کارگاه آموزشی بسته‌ تحولی خوانا در راستای طرح تحولی مقام عالی وزارت بوده که توسط مدرسان تربیت شده کشوری در سطح استان از امروز اجرایی می‌شود و در دوره پیش دبستان و دبستان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مدارس و تعدادی دانش‌آموزان زیرپوشش در این طرح، تصریح کرد:  تعداد 13 مدرس کشوری این برنامه را در پنج درصد مدارس استان به تعداد 112 مدرسه شامل 96 مدرسه دولتی و 16 مدرسه غیردولتی و قریب به هزار آموزگار و  19 هزار و 500 دانش آموز راهبری می‌کنند.

تهران | تدریس مجازی و راهکارهای اثربخشی آموزش و مهارت زندگی در اولویت کار معلمان قرار داردچگونه از معلم بخواهم در کلاس 45 نفره مهارت زندگی را تمرین کند؟قزوین| آسیب‌های اجتماعی با آموزش مهارت زندگی کاهش می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به طرح خوانا و و اهداف  تعیین شده برای این طرح، افزود: طرح تحولی خوانا از سوی معاونت آموزش ابتدایی بر اساس آسیب شناسی دقیق از وضعیت دوره ابتدایی و بر اساس نتایج آزمو‌ های بین المللی مانند پرلز در دستور کار قرار گرفت، افزود: این برنامه  به دنبال ارتقا و توسعه سواد خواندن، نوشتن و پیوند آن با مهارت‌های زندگی می‌باشد.کسب دانش‌ها و مهارت‌های پایه الزاما باید برای زندگی کودکان کاربرد داشته و هر طرح و برنامه‌ای  این قابلیت را نداشته باشد، باید از برنامه‌های ما حذف شود.

وی، از همه مجریان طرح خواست، تا با دقت و ظرافت و حساسیت بالا نسبت به تحقق اهداف طرح اهتمام داشته و از ابتکارات و خلاقیت‌ها با فعال کردن دانش آموزان در بستر مجازی در  اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش کنند.

سعدی پور، کسب توفیقات در این طرح را منوط  به مشارکت پذیری والدین و نقش آفرینی آنان دانست و بیان کرد: که همه مجریان به ویژه مدیران مدارس باید برای این امر اقدام عملی در مدارس خود طراحی و به اجرا بگذارند.

انتهای پیام/ 681/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • طنین زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد