Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپ ترک اعتیاد مرکز اقامتی میان مدت است که مراحل درمان و ترک اعتیاد در آن آغاز می‌گردد. اگر یافتن یک مرکز مناسب به یکی از دغدغه­‌های اصلی شما بدل شده است، پیشنهاد می‌­کنیم تا انتها این مطلب را بخوانید.

اعتیاد و وسوسه­‌های بعد از ترک

اعتیاد بیماری ویرانگری‌ست که رهایی از آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و اغلب فرد معتاد نمی‌تواند به تنهایی و بدون کمک دیگران از این بیماری هولناک رهایی یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر کارشناسان امر، پس از ترک شخص معتاد، عواملی از جمله: آغاز وسوسه، از دست رفتن سلامت عقل، آغاز ویار، مقاوم شدن بدن، طی کردن مراحل ناامیدی و رسیدن به انتهای خط، چرخه‌ای است که معمولاً معتادانی که بصورت انفرادی و به تنهایی سعی در ترک اعتیاد به مواد مخدر داشته‌اند، گرفتار آن شده‌اند و دوباره به ورطه‌ی سقوط بازگشته‌اند.

یک کمپ ترک اعتیاد دقیقاً جایی است که این چرخه را بر هم زده و با اصول و روش‌های علمی به کمک فرد معتاد می‌آید تا دگرباره اسیر مواد مخدر نشود.

امروزه با حضور نهادها و سازمان‌های مربوطه نظیر سازمان بهزیستی و وضع قوانین و پروتکل‌های کارشناسی شده و اعطای مجوز به مراکز ترک اعتیاد، از تمامی فعالیت‌های آن‌ها به صورت ماهانه بازدید می‌گردد و پیشینه و تخصص تیم مدیریتی و فضا و امکانات هر کمپ ترک اعتیاد به صورت دقیق و مرتب بررسی می‌شود.

معمولاً در یک کمپ‌ ترک اعتیاد غیر مجاز به دلیل استفاده از شیوه‌های درمان نامناسب و غیرعلمی بیمار با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود و اغلب نیز ترک موفقی نخواهد داشت.

بهترین کمپ ترک اعتیادچه ویژگی‌­هایی باید داشته باشد؟

بهترین کمپ ترک اعتیاد، کمپی است که با مجوز رسمی و تحت نظارت فعالیت نماید، مسئولیت اهدای مجوز کمپ ترک اعتیاد تهران با سازمان بهزیستی است و اینگونه مراکز متعهدند که از شیوه‌های علمی و چارچوب‌های قانونی تبعیت کنند و خدمات و امکانات مناسب و محترمانه و بدور از بدرفتاری به بیماران ارائه دهند.

بنابراین اولین نکته مهم برای انتخاب بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران، داشتن مجوز از سازمان بهزیستی می‌باشد. در کنار وجود مجوز، می‌بایست در مورد شیوه‌های درمانی و سابقه‌ی درمان‌های موفق این مراکز نیز، اطلاعات جمع‌آوری نمود؛ حضور روانشناسان متبحر و کادر درمانی دارای تجربه، تخصص و تعهد در یک مرکز، آن را مبدل به بهترین کمپ ترک اعتیاد می‌کند.

نقشی که یک کمپ ترک اعتیاد مناسب و استاندارد در درمان بیمار معتاد به مواد مخدر می‌تواند ایفا کند عبارت است از:

فراهم کردن محیطی آرام و بی‌خطر برای بیمار

هر قدر هم که خانواده و اطرافیان فرد بیمار سعی کنند که محیطی آرام و به دور از احتمال مصرف مجدد مواد مخدر برای فرد معتاد فراهم آورند، معمولاً مشاجرات و درگیری‌هایی که فرد بیمار بدلیل وضعیت نامناسب روحی و جسمی دوران ترک مواد مخدر با اطرافیان پیدا می‌کند و همچنین احتمال ارتباط مجدد بیمار با دوستان نابابی که دسترسی وی را به مواد مخدر آسان می‌کنند، همواره ریسک خطر خلاصی از مواد مخدر در خارج از کمپ ترک اعتیاد را بالا می‌برد.

حضور متخصصان درمان روحی و جسمی بیمار در اطراف اوهمانگونه که ذکر شد، بهترین کمپ ترک اعتیاد، کمپی است که از وجود متخصصان درمانی و روانشناسان مجرب بهره‌مند باشند که دلیل این امر، مسائل زیادی‌ست که فرد بیمار در طول دوره‌ی سم‌زدایی و پس از آن، مواجه می‌شود.

مسائلی چون درد، ناامیدی، میل شدید به مصرف، بی‌خوابی و عصبی بودن بیمار، همگی از مواردی است که در یک کمپ ترک اعتیاد مناسب با حضور پزشکان متخصص و روانشناسان مجرب و همچنین دیگر بیمارانی که با او اظهار همدردی می‌کنند تحملش را آسان‌تر و گذشتن از این مراحل را راحت‌تر می‌کند.

انتخاب روش درمانی مناسب با وضعیت بیمار

در کمپ ترک اعتیاد درمان بیماران معتاد به مواد مخدر، از طریق روش‌های گوناگون علمی صورت می‌گیرد و برای درمان آن‌ها با توجه به نوع مواد مصرفی، وضعیت جسمی و مدت زمان آلودگی به مواد، روش ویژه‌ای پیشنهاد می‌گردد که در آن بیمار کمترین رنج و سختی را متحمل شود تا از نظر جسمی و روحی قدرت لازم برای ایستادگی در برابر بازگشت مجدد به گرداب اعتیاد را داشته باشد.

هدفمند بودن کمپ ترک اعتیاد لازمه‌ی موفقیت آن است، بنابراین در ابتدا باید اهدافی را برگزید و آن‌ها را سرلوحه‌ی کاری قرار داد؛ بهترین کمپ ترک اعتیاد، کمپی است که بتواند فضای آرام و توأم با احترام و مهربانی برای بیماران فراهم آورد، تا فرد معتاد احساس حقارت یا تردشدگی و همچنین حس مجرم بودن نکند و مانند یک بیمار عادی که نیاز به درمان دارد با او برخورد شود.

همچنین باید محیط کمپ ترک اعتیاد، امکان هیچگونه دسترسی بیمار به مواد مخدر را نداشته و در مقابل فرد معتاد در طول زمان درمانش اجازه‌ی دیدار با خانواده و اقوام را برای تقویت روحیه ایستادگی و برگشت به دامان جامعه داشته باشد.

کابوس شروع دوباره مصرف مواد مخدر

یک کمپ ترک اعتیاد موفق باید روحیه امید و خودباوری را در این افراد زنده کند و آن‌ها را به این باور برساند که این شروع دوباره‌ی مصرف، نتیجه‌ی یک لغزش و پدید آورنده‌ی یک تجربه برایشان بوده و با ارائه‌ی راه‌حل‌هایی آن‌ها را دوباره به مسیر درمان بازگرداند.

فاجعه زمانی اتفاق می‌افتد که فرد معتاد پس از مصرف دوباره مواد مخدر به این نتیجه برسد که توان ترک آن را ندارد و تنها مسیری که پیش روی او قرار دارد، ادامه‌ی حرکت در همین مسیر خانمان‌سوز اعتیاد است و این دقیقاً زمانی‌ست که باید مشاورین و روانشناسان مجرب کمپ ترک اعتیاد او را متقاعد کنند که همه‌ی انسان‌ها در طول زندگی خود بارها دچار لغزش و خطا می‌شوند و این به معنای پایان راه نیست و می‌باید با عبرت از تجربیات تلخ و حذر از آن‌ها، با عزم و اراده‌ی بیشتری به سوی نجات و سلامت گام برداریم.

معرفی بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران:

اگر به دنبال یک کمپ ترک اعتیاد مناسب با امکانات بسیار زیاد و سطح کیفی بالا برای رهایی از دام مواد مخدر برای خود یا یکی از عزیزانتان هستید، پیشنهاد ما به شما، بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران، یعنی " کمپ فرمانیه " است.

کمپ فرمانیه با کادر درمانی مجرب، متخصص و حرفه‌ای و امکانات درمانی و رفاهی مطلوب و VIP شرایطی را برای بیماران فراهم می‌آورد که در شرایط بهتر و راحت‌تری دوره‌ی درمان خود را به دور از دغدغه و فشارهای موجود سپری کنند.

در این کمپ ترک اعتیاد برنامه قطع مصرف در سه مرحله اصلی انجام می‌شود که عبارتند از: ترک فیزیکی، روان درمانی و آموزش خانواده. که برای قطع دائمی مصرف مواد مخدر توسط بیمار، این مراحل باید بسیار با دقت و متناسب با شرایط هر بیمار طی شوند.

امکانات محیطی، تفریحی و تغدیه‌ای لاکچری کمپ فرمانیه نظیر: امکان استفاده از استخر سرپوشیده آب سرد و گرم، باشگاه بدنسازی و تنیس روی میز، بیلیارد و فوتبال دستی، به همراه منوی غذایی با کیفیت، جزو خدمات روزانه این مجموعه می باشد.

این امکانات کم‌نظیر در کنار جلسات روزانه و هفتگی آموزشی، از جمله جلسات آموزش علمی مرتبط با درمان اعتیاد، جلسات گروه همتا، جلسات ماتریکس کاربردی و جلسات خانواده و همچنین مشاوره‌های روزانه فردی، توسط روانشناسان و مددیاران مجموعه،  کمپ فرمانیه را بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران نموده که نتیجه‌اش رضایت و سلامت و بهبود مددجویان و خانواده های آن‌هاست.

کد خبر 572192 برچسب‌ها اعتیاد - معتاد اعتیاد - مواد مخدر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اعتیاد معتاد اعتیاد مواد مخدر یک کمپ ترک اعتیاد ترک اعتیاد مواد مخدر فرد معتاد ی درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است