Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پارکینگسون بیماری است که در اثر اختلال در سیستم عصبی ایجاد می‌شود و معمولا با لرزش‌های فراوان شناخته شده است. این بیماری به تدریج و تحت تاثیر قرار دادن حرکات انسان شروع می‌شود و با گذشت زمان، پیشرفت زیادی می‌کند.

این بیماری فرآیندی‌هایی مانند راه رفتن، حرف زدن را مختل می‌کند و بیماری‌های روحی، مشکلات در خواب، افسردگی، حافظه ضعیف و خستگی شدید را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

L-DOPA و کاربیدوپا دو دارو برای درمان پارکینگسون هستند. L-DOPA بهترین کنترل کننده علائم این بیماری است.

دانشمندان به تازگی شناسایی کردند که گوجه سرشار از L-DOPA است. گوجه می‌تواند یکی از منابع ارزان و دم دستی برای درمان این بیماری باشد.

دانشمندان معتقدند گوجه برای افرادی که از عوارض جانبی مانند حالت تهوع و عوارض رفتاری رنج می‌برند، بسیار سودمند است. آنها با بررسی چغندر فهمیدند ژنی در این میوه وجود دارد که L-DOPA را تولید می‌کند و اعلام کردند که این ژن در گوجه نیز که بسیار راحت تر از چغندر پرورش داده می‌شود، وجود دارد. 

دانشمندان اکنون در تلاشند با ایجاد خط تولید گوجه از این میوه در راستای درمان دارویی استفاده کنند.

پروفسور کتی مارتین، نویسنده این مطالعه، توضیح می‌دهد: شما می‌توانید گوجه فرنگی را با زیرساخت‌های نسبتاً کم پرورش دهید و حتی می‌توان این میوه را در خانه با شرایط گلخانه تولید کرد.

بیشتر بخوانید

پیشگیری از ابتلا به آلزایمر با روشی جدید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارکینسون گوجه فرنگی مهندسی ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • زالو درمان می‌کند؟
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار