Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:31:36 GMT

الصاق کتابی درباره مارادونا به یک روزنامه

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۰۱۸۶

الصاق کتابی درباره مارادونا به یک روزنامه

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز (۲۳ آذر ماه) به آنها پرداخته، معرفی چهره‌های سال به روایت مجله تایم، کسف واکسن کرونا و فروش کتابی درباره مارادونا همراه با یک روزنامه ایتالیایی است.

به گزارش ایسنا، هفته‌نامه تایم به رسم هر ساله خود، شخصیت سال را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ از جمله نامزدان بود، اما سرانجام جو بایدن و کامالا هریس، انتخاب شدند. 

بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به تایم گفته است، پیروزی در آن هنگام،  از لحظه‌های سرنوشت‌ساز بود. کامالا هریس، نخستین زن و نخستین شخصیت سیاه پوستی که به عنوان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از سوی بایدن انتخاب شد، گفته است که مادرم همیشه می‌گفت، کامالا، تو نخستین خواهی بود که کارهای بسیاری خواهی کرد. البته، آخرین نخواهی بود.
 
هفته‌نامه تایم، مراقبان سال را هم انتخاب کرد؛ آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی،  همچنین کارکنان خط نخست بهداشت در مراقبت از بیماران کرونا. 

هفته نامه تایم اریک یوآن، بنیانگذار و مدیر «زوم» را به عنوان شخصیت تجارت در سال ۲۰۲۰ انتخاب کرد. و البته شگفتی این انتخاب اعلام گیتانجالی رائو، دخترک پانزده ساله، دانشمند و مخترع، به عنوان نخستین کودک سال بود.

تایم همچنین برای درگذشتگان سال به عنوان نمادهای جهانی ادای احترام کرد؛ کوب براینت، ستاره بسکتبال ان بی ای، ستاره بازیگر فیلم‌ پلنگ‌سیاه، چادویک بازمن همچنین روت بیدر گینزبورگ از دیوان عالی آمریکا.

_ «چاو دیه گو» یا خداحافظ دی گو، نام کتابی است که روزنامه ایتالیایی، له رپوبلیکا از همین جمعه، همراه روزنامه به فروش می‌رساند. کتاب ۱۹۰ صفحه‌ای که در بخشی از آن نوشته شده است: مثل همه استعدادها، پرحرکت بود و البته شکننده. سپاس مارادونا، ما با تو امپراتوریم. خداحافظ دیه گو. او یکی از ما بود. با آسمانی در یک توپ. هرگز آرام نداشت، همیشه آماده جنگیدن با قدرت بود.

_ سال 2000 در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ال گور، بیشترین آرای مردمی را داشت، اما جورج بوش، با آرای کالج پیروز انتخابات شد. در ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون نیز با بیشترین آرای مردمی به ترامپ با آرای بیشتر کالج باخت. این انتخابات غیرمستقیم رئیس‌جمهوری آمریکا است که منتقدان آن را غیردموکراتیک می‌خوانند. اگر باز این اتفاق بیفتد، سومین بار خواهد بود که دموکرات‌ها، بازی را در برابر جمهوری‌خواهان باخته‌اند. جورح بوش و ترامپ پیشتر نه با آرای مردم که با آرای کالج، رئیس‌جمهوری آمریکا شده‌اند. چنین اتفاقی باز خواهد افتاد؟ اگر بشود، باز ترامپ برای چهار سال دیگر در کاخ سفید خواهد ماند.


*از حاشیه خبرها: 

معجزه واکسن؛ دانشمندان در مقابله با ویروس کووید _ ۱۹ جنگی ارزشمند را دنبال کردند. پژوهشی خارق‌العاده شکل گرفت. پژوهشی از شناخت نخستین ساختار ویروس تا دستیابی به واکسنی که تزریق آن، آغاز شد. هنگامی که پژوهشگران در آزمایشگاه‌های جهان، خبر آمدن واکسن را شنیدند، فریادی از شادی کشیدند و بسیاری گریستند. از زمان شناخت و کشف ویروس مرگبار تا دستیابی به واکسنی که اثرهای ویروس را از بین می‌برد، کمتر از یک سال طول کشید و این در تاریخ دانش بشری، اتفاق کم نظیری بود. پروفسور ژانگ یونگ ژن در زمستان گذشته، به کشف این ویروس مرگبار، دست یافت و گفت: بسیار پرخطر و کشنده است. نقشه ژنوم او برای دستیابی سریع به واکسن، بی‌نظیر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار جهان آلبرت کوچویی جمهوری آمریکا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!

آنچه امروز در قالب معضل بدحجابی و رواج سبک زندگی غربی در جامعه مشاهده می‌کنیم محصول ضعف در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی - تربیتی است که سهم مهمی را هم باید برای مجموعه آموزش و پرورش کنار گذاشت. بدون شک ما در مرحله تربیت با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که آفتی اینچنینی گریبانگیر دختران و پسران این سرزمین شده است.

روزنامه جوان نوشت: در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند. اگر چنین نشد، فرزند ما یا به اجبار و از ترس خانواده مجبور به انتخاب پوشش اسلامی خواهد شد یا به اجبار قانون و پلیس و دستگاه قهریه مجبور به رعایت خواهد گردید که این دو اعتبار چندانی ندارد، چراکه در اولین فرصت که از جبر خانوادگی رهایی یابد، از حجاب اسلامی فاصله خواهد گرفت یا آنجا که پلیس و اجبار نباشد، قانون را زیرپا خواهد گذاشت و کشف حجاب خواهدکرد.

روزنامه جوان در ادامه نوشت:طبیعی است وقتی آموزش و پرورش و دیگر نهادها و مراجع فرهنگی از انجام وظیفه تربیتی خود آن گونه که باید سربلند بیرون نیایند، به اجبار این دستگاه انتظامی و طرح نور است که برای ایجاد نظم اجتماعی باید در جامعه محوریت یابند.

در پایان باید یادآوری کرد در حالی که دهه پنجم انقلاب اسلامی به نیمه رسیده است، همچنان مسئله تربیت فرزندانمان مبتنی بر سبک زندگی زندگی اسلامی - ایرانی اولویت اول کشور است و انتظار آن است پس از حوادث تلخ پیش آمده در سال‌های اخیر و تهاجم همه‌جانبه دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر ذائقه جوانان این سرزمین، نهادها و دستگاه‌های تربیتی و فرهنگ‌ساز با همه توان برای تربیت آینده‌سازان این کشور به پا خیزند و با جبران غفلت‌ها و کنار گذاشتن تغافل‌ها، جوانانی از نسل دهه نودی‌های این سرزمین تربیت کنند که فرزندان ظهور گردند.

دیگر خبرها

  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در سانحه رانندگی جان باخت
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • درگذشت خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی