Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به قضیه هتک حرمت تکیه معاون الملک کرمانشاه، اظهار کرد: تکیه معاون الملک جای مقدسی است که به اضافه امام حسین (ع) دارد.

وی افزود: این تکیه از نظر معماری و مصالح در ایران از بناهای بارز به شمار می‌رود که به واسطه نیت ساخت مکان که برای عزاداری سید الشهدا (ع) و قدمت بیش از صد سال عزاداری در این مکان قداست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به صحبتی از حضرت امام خمینی (ره) در خصوص عمل به تکلیف، تصریح کرد: وظیفه ما گفتن است چه نتیجه بگیریم و چه نگیریم.

وی ادامه داد: از استاندار و حاج جعفر همتی هم این سوال را پرسیدم که آیا معاون الملک و بیگلر بیگی این تکیه‌ها را برای ساختن تنبور و تار و یا قهوه خانه ساخته‌اند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر قرار است کاری هم در این مکان‌ها انجام بگیرد باید همسو با قداست آنها باشد و به قداست این مکان‌ها خللی وارد نکند.

وی با اشاره به دیدار با بازرسان ویژه وزیر میراث فرهنگی که در این خصوص به کرمانشاه سفر کرده بودند، گفت: به بازرسان وزارت میراث هم گفتم طوری باید برنامه ریزی شود که قداست این مکان‌ها زیر سوال نرود و آنها هم این نکته را قبول داشتند.

علما به استدلال رخ دادن اینگونه اتفاقاتی در شهرهای دیگر نیز اشاره کرد و افزود: اینکه در شهرهای دیگر چنین اتفاقی می‌افتد به کرمانشاه ربط ندارد زیرا اینجا دروازه کربلاست و ما در این استان مسئولیت داریم.

وی گفت: تکیه معاون الملک بیش از صد سال است که محل روضه عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است و نمی‌شود اعتقادات مردم را به بازی گرفت و روی منبر آن رفت و عکس گرفت.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: فرق ندارد که این اتفاقات در چه زمانی رخ داده و باید در این خصوص مراقبت کافی را داشته باشیم تا دشمن به هدفش که نفوذ ذره ذره در اعتقادات مردم است را شکست دهیم.

علما تصریح کرد: داد و فریادهایی که این روزها می‌بینیم از روی ناراحتی از این حرمت شکنی هاست و باید فکری برای این مساله کرد.

کد خبر 5094032

منبع: مهر

کلیدواژه: ایت الله علما کرمانشاه شورای فرهنگ عمومی امام جمعه کرمانشاه تکیه معاون الملک کرمانشاه تکیه معاون الملک ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا گرگان کرمانشاه عکس استانها محدودیت های کرونایی شهرکرد شهرستان کرج مجلس شورای اسلامی بارش برف معاون الملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آرتتا و موفقیتی که ونگر حسرتش را داشت!‏
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • پیش بازی تاتنهام - آرسنال؛ یکی به فکر ویرانی، دیگری به فکر ساختن
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....