Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت : طی محدودیت‌های دو هفته‌ای حدود ۸۵ درصد از کسبه رعایت کردند و مابقی هم با دادن تذکر در ادامه همراهی لازم را داشتند.

او گفت : این دو هفته محدودیت‌ها با همراهی و همکاری مردم، بازاریان و ادارات نتایج بسیار خوبی داشت، تخت‌های بیمارستان خالی شده و موارد فوتی هم به تناسب آن کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه ادامه داد: تلاش ما برای کاهش موارد فوتی است اگر چه تعداد موارد مثبت به جهت افزایش نمونه‌ها داشته باشیم باید فاصله نمودار موار مثبت و فوتی را زیاد کنیم.

او سخنان خود را با هشدار علیه دورهمی‌ها در شب یلدا ادامه داد و افزود: دورهمی‌های خانوادگی محلی برای انفجار بیماری کرونا شده و همچنان مهمترین عامل در انتشار ویروس همین شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌ها است که از شهروندان عزیز تقاضا داریم؛ هیچ برنامه‌ای از دورهمی برای شب یلدا نداشته نباشیم تا ان‌شاءالله از مرحله نارنجی به زرد و نهایتا به سفید برسیم.

خدادادیان اشاره‌ای هم به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان کرمانشاه داشت و افزود: الان طرح مرحله چهارم در قالب شهید حاج قاسم سلیمانی شروع شده که در اجرای آن از نیرو‌های بسیجی و هلال احمر کمک گرفته شده است.

او این طرح را در سه سطح مراقبتی، حمایتی و نظارتی تعریف کرد و ادامه داد: در بحث مراقبتی کنترل بیماران مثبت و خانواده آن‌ها و همچنین پیگیری قرنطینه افراد مثبت مدنظر است که در طرح حمایتی که مسئولیت آن برعهده بسیج است از خانواده‌های نیازمند حمایت می‌شود.

این مسئول به فعالیت واحد‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای در بحث نظارت اشاره کرد و گفت: ۸۰ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در سطح شهرستان کرمانشاه کار نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی حدود ۳۰ هزار امکنه از جمله کارگاه‌های تولیدی، کارخانجات، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را برعهده دارند.

 خدادادیان گفت: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که از هشتم آذرماه شروع شده تا الان حدود ۵ هزار بازدید در حوزه نظارتی بر مراکز ذکر شده انجام شده و نزدیک بر ۱۶ هزار کسبه، کارفرما و کارگر هم در این حوزه آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

او با اشاره به صدور ۸۰ اخطار برای موارد متخلف، افزود: در این مدت ۷۹ مرکز هم که به توصیه‌های بهداشتی توجه نداشته پلمب و تشکیل پرونده تعزیرتی و دادسرایی دادیم

خدادادیان با ابراز تأسف از فعالیت برخی تالار‌های پذیرایی در سطح شهر، افزود: با مشاهده این چنین موارد هم متصدی تالار و هم براساس دستور مقام قضایی خود صاحب مراسم به دادسرا معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: به راحتی با شرکت در مراسمات سلامت خود، خانواده و جامعه را به خطر نیندازید، دست به دست هم بدهیم تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا را ریشه‌کن کنیم، چون که در حال حاضر تنها واکسن قوی که وجود دارد همین رعایت پروتکل‌ها است.

خدادادیان از شهروندان خواست، هر نوع تخلف بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع‌وقت رسیدگی شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد

جودکی بیان کرد: با بازرسی‌های مستمری کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پیگیری گزارشات بهداشتی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود یک کارگاه تولید همبرگر غیرمجاز در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد. 
 
وی ادامه داد: این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
جودکی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این مرکز بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه و محصول همبرگر آماده توزیع غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود