Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@22:41:47 GMT

طرز تهیه تارت شکلات و نارنگی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۰۹۳۶

طرز تهیه تارت شکلات و نارنگی

 اگر می‌خواهید شب راحت بخوابید چند دانه نارنگی بخورید. نارنگی، این میوه‌ی پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم جدار عروق و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد این میوه‌ی خوشمزه منبع غنی بتاکاروتن است و دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است و به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه طرز تهیه تارت شکلات و نارنگی را از نظر می گذرانید.

مواد لازم برای ۶-۸ نفر

خمیر تارت شکلاتی...... به میزان لازم

مارمالاد نارنگی یا پرتقال.... ۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیة کرم گاناش سفید رنگ

خامه.....  ۱۰۰ گرم

گلوکز.....  ۲ قاشق چایخوری

شکلات سفید خرد کرده.....  ۲۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیة کرم گاناش قهوه‌ای رنگ

خامه .....  ۲ قاشق چایخوری

شکلات تلخ.......  ۲۰ گرم

روش ‌تهیه

خمیر تارت را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی ۳-۴ میلیمتر باز کنید و در قالب چربکردة تارت به قطر ۲۳ سانتیمتر قرار دهید و قالب را یک ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه روی خمیر را با کاغذ روغنی و سرامیک‌های مخصوص بپوشانید و آن را ۱۰-۱۲ دقیقه در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجة سانتیگراد بپزید. سپس کاغذ و سرامیک‌ها را بردارید و تارت را ۱۵ دقیقة دیگر بپزید. همینکه تارت خنک شد، مارمالاد نارنگی را رویش بمالید و کرم گاناش سفید رنگ را با ۲۵۰ گرم خامة قنادی فرم گرفته مخلوط کنید و روی مارمالاد بریزید. حالا کرم گاناش قهوه‌ای رنگ را در کیسة شیرینی‌پزی دارای ماسورة ریز ریخته و روی تارت را به شکل خطوط دایره‌وار بیارائید و بعد با استفاده از خلال چوبی این خطوط را بکشید (مطابق تصویر). اکنون تارت را با نارنگی‌های فیله کرده بیارائید و قبل از مصرف تارت را دست‌کم شش ساعت در یخچال نگه دارید.

روش تهیه خمیر تارت

۱۰۰ گرم کره را با ۵۰ گرم شکر مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه یک عدد تخم‌مرغ به آن بیفزائید و مخلوط کنید. سپس ۱۸۰ گرم آرد، ۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو و یک پینچ نمک را با هم مخلوط و الک کنید و آن را به مایة تخم‌مرغی افزوده و مخلوط سازید تا خمیر مناسبی حاصل شود. روی خمیر را بپوشانید و یک ساعت در یخچال نگه دارید تا آمادة مصرف شود.

روش تهیه کرم گاناش سفید رنگ

خامه و گلوکز را گرم کنید و آن را روی شکلات سفید بریزید و هم بزنید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود و برای تهیة کرم گاناش قهوه‌ای رنگ نیز خامه را گرم کنید و آن را روی شکلات تلخ بریزید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

 

منبع: شور و شیرین 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه تارت طرز تهیه تارت سبک زندگی پارسی خبر آشپزی نارنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

                مواد لازم:   2 عدد سیب زمینی   2 عدد تخم مرغ   نمک   پودر سوخاری   روغن گیاهی   پنیر موزارلا     منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم) طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)

دیگر خبرها

  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)