Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@16:47:09 GMT

مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز تولید میشود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۱۰۶۸

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ و تخم مرغ در کشور مازاد بر نیاز بازار است اما دلالان و واسطه‌ها بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری و ساماندهی این بخش است. ناطقان: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم امضا تفاهم‌نامه طرح جهش تولید دیمزارهای کشور با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها و مشکلات جابه‌جایی ارز و علی‌رغم تمام تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، نهاده‌ای که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته، بالغ بر ۳ میلیون تن کسری دارد اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وضعیت روزبه‌روز بهبود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به کسری تأمین نهاده‌های دامی، وزارت جهاد کشاورزی با کنترل نحوه توزیع، ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی را تأمین کرده است.

خاوازی ادامه داد: مرحله بعد، توزیع نهاده دامی سایر ماکیان و دامداران تولیدکننده شیر است که تمام ارکان دولت دست به دست هم داده‌اند تا باقی نهاده‌های رسوبی را از گمرک آزاد و آرامش بر بازار تولید محصولات پروتئینی حاکم شود.

وی در رابطه با تأمین بازار مرغ خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تولیدکنندگان مرغ گوشتی، قیمت مرغ را کنترل کرده است و مرغ با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش قابل ملاحظه‌ای از خرده فروشی‌ها مرغ را قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌کنند و تعزیرات و بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خرده‌فروشی‌ها نظارت دارند.

خاوازی تأکید کرد: تولید مرغ و تخم مرغ در کشور مازاد بر نیاز بازار است اما دلالان و واسطه‌ها بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری و ساماندهی این بخش است.

وی با اشاره به اینکه ورودی مرغ به شهر تهران به اندازه نیاز بازار است، عنوان کرد: در غیر این صورت، شاهد تنش در بازار و افزایش قیمت‌ها بودیم اما در حال حاضر بازار کاملاً تثبیت شده و آرام است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، رفاه و … به صورت کامل سهمیه مرغ توزیعی خود را دریافت می‌کنند، میدان بهمن و پیروزی هم اشباع شده است و مرغ‌هایی که از استان گلستان و مازندران به تهران وارد شده، در میدان پیروزی توزیع می‌شود. منبع: مهر برچسب ها: مرغ ، تخم مرغ ، تولید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مرغ تخم مرغ تولید وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی معدن و تجارت وزارت صنعت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور گفت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح 270 هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری قریب به 20 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت