Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی امیری‌نژاد، کارشناس مسائل سیاسی گفت: هر توطئه‌ای که در منطقه می‌بینیم درواقع منشا آن اسرائیل و امریکاست و درصدد اتحاد سه جریان عِبری، غربی و عربی در منطقه هستند که اهداف آن‌ها هم تجزیه طلبی در داخل خاورمیانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی امیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان نسبت به تمامیت ارضی ایران اظهار کرد: درواقع ترکیه در منطقه به عنوان اسلام سکولار شناخته می‌شود به طوری که ما در منطقه سه اسلام سکولار در ترکیه، اسلام وهابیت در عربستان و اسلام ناب در ایران اسلامی داریم و این سه اسلام در تقابل با یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترکیه بیشتر به دنبال توهم امپراطوری عثمانی است که آن را مجدد احیاء کند؛ در حالی که غربی‌ها هیچگاه به این توهم میدان نخواهند داد به طوری که در سال‌های گذشته هم شاهد بودیم این توهم را با یک گوشمالی به عبدالله گُلن خاتمه دادند.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در منطقه هر توطئه‌ای که می‌بینیم درواقع منشا آن اسرائیل و امریکاست به طوری که امریکا و رژیم صهیونیستی درصدد اتحاد سه جریان عِبری، غربی و عربی در منطقه هستند که اهداف آن‌ها هم تجزیه طلبی در داخل خاورمیانه است و طرح خاورمیانه جدید هم با همین هدف شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای همین تجزیه‌طلبی، هر روز شاهد هستیم که شیطنت جدیدی را در منطقه شروع می‌کنند و پس از هربار خنثی شدن یک فتنه نیز فتنه دیگری را ایجاد می‌کنند و هدف دیگری که دنبال می‌کنند تشکیل اسرائیل جدید در منطقه و در لب مرزهای ایران و ناسیونالیسم است.

امروز وارد جنگ هیبریدی شده‌ایم

امیری‌نژاد عنوان کرد: در داخل هم حال و روز اصلاح طلبان که درواقع پیاده نظام دشمن هستند نیز مشخص است به طوری که قصد دارند متن اصلی را به حاشیه ببرند و به دنبال فریب و هدایت افکار به سمت اهداف دشمن هستند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: همان اندازه که قدس و آزادی آن برای ما مهم است مرزها و تمامیت ارضی ما هم مهم است و قاطعانه دفاع خواهیم کرد؛ امریکا و اسرائیل با هدف ایجاد چالش در منطقه نیز بیش از سه هزار تکفیری را از مرزهای سوریه به سمت آذربایجان و ترکیه منتقل کردند تا به مرزهای ما ورود پیدا کنند.

وی افزود: باید بدانیم که بازیگر اصلی در ایجاد چالش‌های منطقه، امریکا و اسرائیل است و دیگر کشورهای حاشیه درواقع عروسک خیمه شب بازی هستند؛ لذا هم باید از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم و هم موضع‌گیری خوبی در عرصه سیاست خارجی داشته باشیم که متاسفانه از وزارت خارجه این رفتار قاطعانه را ندیدیم به طوری که غائله آذربایجان هم با ورود خود مقام معظم رهبری ختم به خیر شد.

امیری‌نژاد در پایان تاکید کرد: ما امروز وارد جنگ هیبریدی شده‌ایم و دشمن از همه ابزارها و ترفندها برای ضربه به اقتدار ایران اسلامی استفاده می‌کند و هدف اصلی هم تضعیف قدرت امنیتی و دفاع بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امیری نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!