Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@20:10:41 GMT

مدت زمان صدور شناسنامه المثنی چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۱۴۵۹

مدت زمان صدور شناسنامه المثنی چقدر است؟

باشگاه خبرنگاران جوان: صدور شناسنامه المثنی برای نخستین بار، یک ماه بعد از تقاضا، برای بار دوم سه ماه بعد از تقاضا و با دستور رئیس اداره ثبت احوال و بار سوم فقط با دستور مدیر کل ثبت احوال استان و پس از ۶ ماه امکان پذیر است.

تکمیل متن و پشت‌نویسی استشهادیه محلی فقدان شناسنامه، دو قطعه عکس جدید ۴ × ۳ و تمام رخ برای افراد بالای ۱۵ سال، ارائه تصویر شناسنامه صاحب سند، شناسنامه همسر و فرزندان، صفحه دوم و سوم سند ازدواج برای افراد متأهل، تصویر مدرک عکس‌دار معتبر مانند کارت شناسایی ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت، گواهی تحصیلی و … که توسط مأمور ثبت احوال محل دریافت درخواست، برابر اصل شده باشد از مدارک مورد نیاز برای گرفتن شناسنامه المثنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که اگر فرد برای بار سوم تقاضای صدور شناسنامه المثنی کند علاوه بر مدارک یاد شده، باید گواهی عدم سوءپیشینه خود را نیز به اداره ثبت احوال ارائه کند و در مواردی که گم شدن شناسنامه به دلیل حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و … باشد، تهیه استشهاد محلی ضرورتی ندارد و اگر شناسنامه فرد در یکی از ادارات و نهاد‌های دولتی گم شده باشد، با اعلام آن مرجع و دستور مدیر کل استان، شناسنامه صادر و اقدام قانونی در خصوص فرد مفقود کننده شناسنامه انجام خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: صدور شناسنامه المثنی شناسنامه المثنی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: پیوندهای قومی، بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی‌ است.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره علمی فرهنگی هنری اقوام ایران زمین، بیان کرد: این جشنواره امسال توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری استانداری لرستان، دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: وحدت اقوام برای ایران امنیت به ارمغان آورده و این موضوع توسط دشمنان این مرز و بوم شناسایی شده و برای ضربه زدن به وحدت و امنیت ملی، مسأله اقوام را نشانه گرفته‌اند و گاهی با تحریکات و تقابل قومی موجب برهم زدن هم‌گرایی و وحدت اقوام ایرانی شده‌اند.

فرامرزیان اظهار کرد: ایران یک جامعه چند قومی است و با وجود اینکه اقوام ایرانی سرگذشت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی دارند، اما هویت ایرانی آنها همواره بر پایه مشترکات قومی استوار بوده است.

او گفت: در نگاه اول، لازمه چنین اشتراکی این است که عصبیت‌های قومی و تمایلات مشابه آن مهار شود و تعلق به اجتماع قومی در سایه تعلق و وابستگی به اجتماع ملی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیوندهای قومی، بخش مهمی از شناسنامه اقوام ایرانی است، بیان کرد: ملت ایران با وجود تنوع قومی که در تمام بخش‌های شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی این سرزمین پهناور گسترده شده‌اند، کمترین فاصله اجتماعی را دارند و به بالاترین سطح آگاهی سیاسی، اجتماعی و هم‌افزایی رسیده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اهداف برگزاری چهارمین جشنواره علمی فرهنگی هنری اقوام ایران زمین، گفت: ارتقای سطح آگاهی دانشجویان، دانشگاهیان، جامعه هنرمندان، ترویج و نشر نمادهای وحدت‌بخش شامل پرچم ملی، سرود ملی، خط و زبان مشترک و توجه به عناصر هویت‌ساز مثل اماکن جغرافیایی مانند خلیج فارس، دریای خزر، کوه دماوند، دریاچه ارومیه، ترویج مفهوم حاکمیت ملی و سرزمینی با پذیرش اصل تنوع و احترام به اقوام ایرانی، آگاهی بخشیدن، شناسایی و کنترل توطئه‌ها و تهدیدها، فراهم آوردن بستری مناسب برای رشد و شکوفایی آفرینش‌های فرهنگی و هنری جوانان، فراهم کردن فضای علمی و گفتمانی درباره خاستگاه تمدنی و ارتقای سطح علمی و آگاهی‌های تاریخی درباره خاستگاه تمدنی، از جمله اهداف این جشنواره است.

فرامرزیان با بیان اینکه همگرایی اقوام ایرانی می‌تواند در کشور مزیت‌های قابل توجهی داشته باشد، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی که مخاطب آنها جوانان دانشجوی اهل فرهنگ، هنر، تحقیق و مطالعه‌اند، می‌تواند زمینه‌ساز ترویج اشتراک‌های قومی و ملی شود و تاثیر بسزایی در فرهنگ دانشگاه‌های کشور وبه تبع آن، در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود