Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سورنا ستاری» روز شنبه در نشست جمع بندی سفر یک‌روزه به استان مرکزی در استانداری افزود: فناوری نمک‌زدایی ارزان قیمت و با استفاده از سیستم نانو که مصرف برق بسیار پایینی دارد برای شهرهای استان مرکزی که آب آن‌ها کیفیت مطلوب ندارند در اولویت است.

وی اظهار داشت: این فناوری فوق‌العاده اقتصادی است و قابل نصب در مدت زمان ۲ تا سه ماه در مناطق روستایی و کوچک مقیاس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اراک اکوسیستم متفاوتی با سایر مناطق کشور دارد و این کلانشهر پیشینه صنعتی غنی دارد و با برخورداری از صنایع بزرگ قابلیت‌های متعددی را می‌تواند بارور کند.

ستاری افزود:  شهرستان محلات در این استان با اکوسیستم شاخص بیکاری اندکی دارد چرا که ماهیت کارآفرینی در آن بالا است و زمینه‌های معدنی، گل و ماهیان زینتی به درستی در حوزه اقتصادی فعال شده است.

وی اظهار داشت: صنایع بزرگ مستقر در اراک باید با پتانسیل بالا از مونتاژکاری خارج شده و از ظرفیت‌های دانش بنیان در تداوم توسعه صنعتی بهره گرفته شود و در ۲ سال اخیر  الگوی نوآوری در صنایع بزرگ برای ماشین سازی اراک  توانسته به بار بنشیند و این راه باید تداوم یابد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: نوآوریدر صنایع راه اشتغالزایی و ایجاد درآمد بیشتر برای سایر صنایع مادر تخصصی و زنجیره صنعتی زیر دست آن است و این الگو برای تمامی صنایع استان بر حسب نوع فعالیت‌ها باید پیاده سازی شود.

ستاری افزود: تولید محصول فناورانه هدف اصلی است و راه تحقق این هدف نیز  ایجاد مراکز نوآوری است که منافاتی با پارک علم و فناوری ندارد و در این راستا واحدهای صنعتی بزرگ می‌توانند روی  قابلیت‌ شرکت‌های دانش بنیان کوچک سرمایه گذاری کنند و باید از امکانات و تجربه افراد در صنایع بزرگ استان بهینه و هدفمند استفاده شود.

وی اظهار داشت: استان مرکزی دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین کانون صنعت کشور است که باید از امکانات این بخش در فرصت اشتغالزایی و تحول‌آفرینی در اقتصاد و صنعت به درستی استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: زایش پارک علم و فناوری در  کنار دانشگاه ها توام با نتیجه و برکت است و در هرجا پارک علم و فناوری کنار دانشگاه مستقر شده است موفقیت حاصل شده است.

ستاری افزود: پارک علم و فناوری استان مرکزی باید در کنار دانشگاه‌های استان  سایت داشته باشد و برای آن معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک می‌کند تا به نتیجه برسد.

استاندار مرکزی گفت: منابع آبی در برخی شهرهای استان مرکزی از جمله ساوه، زرندیه و دلیجان نیاز به نمک زدایی با استفاده از فناوری روز دارد تا قابل مصرف برای آشامیدن باشد.

سید«علی آقازاده» افزود: اقدامات خوبی برای کمک گرفتن از فناوری در یکی از شهرستان‌های استان شده اما، لازم است از ظرفیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تحقق این مهم کمک گرفته شود.

وی اظهار داشت: استان مرکزی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آبزی‌پروری و پرورش گل در مقیاس کوچک روستایی دارد که با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)نیاز به حمایت دارند.

استاندار مرکزی گفت: شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان در مشاغل روستایی می‌تواند مهاجرت معکوس و ایجاد اشتغال در واحدهایی روستایی را به دنبال داشته باشد.

آقازاده افزود: ۲ پیشنهاد برای مکان مناسب پارک علم فناوری استان وجود دارد یکی در شرکت صنایع اراک و دیگری دانشگاه جامع اراک با ۱۸۵ هکتار وسعت که زمین آن نیز متعلق به دانشگاه است.

وی اظهار داشت: محل فعلی پارک مناسب فعالیت و شرح وظایف آن نیست و این کانون مهم علمی نتوانسته آنطور که باید در به‌کارگیری شرکت‌های دانش بنیان موفق باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه علمی و فناوری ریاست جمهوریدر دولت کنونی موفق عمل کرده و تلاش‌های ارزنده‌ای در این حوزه برای توسعه علمی مراکز رشد و فناوری و شتاب دهنده‌ها داشته است.

«علی اکبر کریمی» افزود: این حوزه اقدامات مطلوبی در گشایش مسیر برای محققان و چهره‌های خلاق کارآفرینی کشور به عنوان موتور رشدداشته است  و تجربه نشان داده راهی جز اتکا به توانمندی‌های داخلی برای کسب ثروت و افزایش فرصت و اشتغال وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در اقتدار ملی مهمترین عنصر اتکا به توانمندی‌های داخلی است و هرچه کشور در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، موفقیت بیشتر حاصل خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:  بیشتر صاحبان شرکت‌های دانش بنیان استان از تامین مالی گلایه دارند و صندوق پژوهش فناوری باید در این استان مورد حمایت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: سهم استان از این صندوق قابل قبول نیست بنابراین لازم است سازوکاری در استان برای تقاضای شرکت‌های دانش بنیان به‌منظور تقویت برنامه‌های تبدیل ایده به عمل فراهم شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است فرآیند اخذ مجوز شرکت های دانش بنیان در استان تسهیل و تسریع شود تا این واحدها به کارآفرینان دارای شناسنامه تبدیل شوند.

ستاری در سفر یک روزه به اراک ضمن بازدید از هشت  شرکت‌ دانش‌بنیان و فعالیت‌های جانبی آن‌ها دیدن می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر همچنین از شرکت آونگان اراک بازدید خواهد داشت و افتتاح مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک، حضور در نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و هسته‌های مستقر، افتتاح ستاد مرکزی بازار نوآوری، سرای نوآوری فناوری نساجی و مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز خدمات پرستاری در منزل از دیگر برنامه‌های این سفر است.

استان مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک قطب دوم صنایع مادر تخصصی و پیمانکاری و کانون چهارم صنعت کشور است که به پایتخت صنعت ایران شهرت دارد.

۷۹ شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی توسعه ایران شرکت دانش بنیان دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی توسعه ایران شرکت دانش بنیان دانش بنیان ها اراک استان مرکزی توسعه ایران شرکت دانش بنیان دانش بنیان ها اخبار کنکور علمی و فناوری ریاست جمهوری معاون علمی و فناوری شرکت های دانش بنیان دانش بنیان پارک علم و فناوری استان مرکزی صنایع بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر، حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درخصوص گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر در پایان گفت: درحال حاضر به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!