Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:45:31 GMT

پژوهش محور حرکت های بالنده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۱۵۲۹

پژوهش محور حرکت های بالنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،آیت الله رضا رمضانی عصر امروز در آیین گشایش نمایشگاه وضعیت پژوهی شیعیان در مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برپایی نمایشگاه دائمی این مجمع در آینده ای نزدیک خبرداد و با اشاره به وقایع اخیر اظهار کرد: شهادت دانشمند فرهیخته محسن فخری زاده و رحلت آیت الله یزدی از فقهای حوزه علمیه قم از وقایع مهمی است که در طول چند روز اخیر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ کیان خود شهدای ارزشمندی را تقدیم کرده است، تصریح کرد: برای دفاع از مرزها شهدای دفاع مقدس، برای حفظ سلامت جامعه مدافعان سلامت، برای حفظ کیان علمی نظام شهدای هسته ای و در عرصه امنیت بین المللی شهید سلیمانی را  تقدیم کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: شهید فخری زاده از دانشمندان هسته ای کشورمان بود و برای دستاوردهای علمی در زمینه هسته ای نقش موثری داشت ودر این زمینه آنچه که از اهمیت خاصی برخوردار است ممنوعیت تولید سلاح هسته ای در نظام فقهی ما است.

وی اضافه کرد: در عین حال شاهد هستیم که در برخی کشورها این سلاح تولید و برای کشتار مردم بیگناه مورد استفاده قرار می گیرد و در ایران از این علم برای تولید دارو و ... بهره برده می شود اما دشمن تاب دیدن توانمندی علمی را در این کشور ندارد و نسبت به ترور دانشمندان اقدام می کند.

آیت الله رمضانی اضافه کرد: در همین ایام آیت الله خوشنویس از دانشمندان معارف اسلامی و اهل بیت (ع) را از دست دادیم که با فقدان این دانشمند ضربه سنگینی به جامعه علمی و پژوهشی وارد شد.

وی با اشاره به رحلت آیت الله یزدی از علمای با بصیرت حوزه علمیه قم گفت: این عالم ربانی از علمای برجسته ای به شمار می رفت که به صورت جدی از نظام و ولایت فقیه دفاع می کرد و حوزه از وجود یکی از مدافعان تئوری نظام محروم شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته پژوهش بیان کرد: ضرورت هفته پژوهش بسیار روشن است زیرا که پژوهش محور حرکت های بالنده و تحول خیز است و هر حرکتی بخواهد شکل بگیرد در راستای پژوهش است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات شاهد هستیم پژوهش هایی صورت می گیرد که متقاضی محور نیست اما امروزه باید در مسیری گام برداریم که پژوهش ها از  ترتیب گروهی برخوردار باشد زیرا پژوهش های فردی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

آیت الله رمضانی با تاکید براینکه آموزش اساس پژوهش است، تصریح کرد: اگر آموزش مبتنی بر پژوهش نباشد ناقص است به همین دلیل باید به این مبحث به صورت جدی توجه شود.

وی اضافه کرد: پژوهش باید در مسیر ضرورت ها و اولویت ها قرار بگیرد و بتواند پاسخگوی شبهات باشد.

دبیرمجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به فعالیت های اولویت دار این مجمع گفت: پژوهش در اولویت فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت (ع) است که در این راستا می شود به تالیف 2 هزار و 500 عنوان پژوهشی به 58 زبان اشاره کرد.

وی با تاکید براینکه پژوهش باید مبتنی بر اقتضائات روز باشد، تصریح کرد: عرصه پژوهش فضای جدید را می طلبد تا بتواند در آن فضا به شایستگی فعالیت داشته باشد در این راستا می شود به فعالیت های فضای مجازی این مجمع و راه اندازی ویکی شیعه اشاره کرد.

آیت الله رمضانی ادامه داد: ویکی شیعه با بارگذاری 10 هزار مقاله می تواند به عنوان منبعی برای پژوهش باشد.

وی فعالیت های بین المللی این مجمع را مورد اشاره قرار داد و گفت:  زمانی که رسالت بین المللی را بر عهده داریم باید تمام طرح هایی که مورد بررسی قرار می گیرد نیز بین المللی باشد و آثار فاخر بین المللی براساس نیازهای روز به تولید برسد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اضافه کرد: باید پژوهش های ما بین المللی و در تراز بین المللی باشد و در این راستا مطالبی به تولید برسد که در عرصه بین الملل قابل عرضه باشد.

انتهای پیام/78005/آ40

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رمضانی مجمع جهانی اهل بیت پژوهش مجمع جهانی اهل بیت بین المللی آیت الله هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است

وحید خدابنده در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی «الف تا» که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده‌ها و تجارب خاص مدارس است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده‌ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه‌های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه‌ها محور‌های اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیند‌های یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری‌های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست‌های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه‌ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه‌های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی «الف تا» با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می‌شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد