Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@13:27:35 GMT

تربیت مبلغان دینی برای هند، پاکستان و آفریقا

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۱۵۳۹

تربیت مبلغان دینی برای هند، پاکستان و آفریقا

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مرکز وارث الانبیا (ص) فعالیت‌های خود را برای تربیت مبلغ در ساحل عاج ادامه می‌دهد. این مرکز که وابسته به بخش فعالیت‌های آفریقایی آستان قدس حسینی است، به منظور نشر و گسترش فرهنگ و معارف شیعی فعالیت‌های گوناگونی را در این کشور اجرا می‌نماید.

شیخ احمد العاملی، مدیر این مرکز گفت: «انجمن و حسینیه «سفینة النجاة» در ساحل عاج، دوره‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را به صورت هفتگی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره‌های فقه و عقاید برای گسترش آگاهی‌های دینی و همچنین تبلیغ مستقیم یا برگزاری جلسات گفتگو و شعر در مدح اهل بیت (ع) اشاره کرد.»

وی افزود: «مرکز وارث الانبیا (ع) وابسته به تولیت آستان قدس حسینی (ع) همواره به نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) از جمله آموزش زبان عربی، قرآن کریم، فقه و عقاید در تعدادی از کشورها همچون: ماداگاسکار، غنا، نیجریه، ساحل عاج، تانزانیا، پاکستان، هند، گینه، نیجریه، کامرون، کنگو، رواندا، بنین و توگو می‌پردازد و این موضوع موفقیت و دستاورد بزرگی برای اقدامات و تلاش‌های آستان قدس حسینی به شمار می‌رود.»

شایان ذکر است که تولیت آستان قدس حسینی، به منظور نشر و گسترش سیره خاتم الانبیا و اهل بیت ایشان (ع) به شکل وسیعی به بازگشایی مراکز دینی و آموزشی در تعدادی از کشور آفریقایی، آسیایی و اروپایی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1083796 برچسب‌ها مبلغان دینی آفریقا پاکستان هندوستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مبلغان دینی آفریقا پاکستان هندوستان آستان قدس حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در پیامی نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

وی ادامه داد: پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به ‎سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

وزیر فرهنگ افزود: گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های ‎دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

وی عنوان کرد: ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه نوشت: هم در ‎پاکستان و هم در ‎سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سالهای گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزییات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

وی افزود: اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور روسای جمهور امضا شد، همکار‌ی‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه ‎فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفتهای چشمگیری به دست آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه توییت خوو عنوان کرد: ‏با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانه فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

وی گفت: همچنین دستگاه ‎دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش ‎پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال میکند.

وزیر فرهنگ افزود: استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان طراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

وی در پایین متن توئیت خود عنوان کرد: این اقبال بی‌نظیر نشان داد که ‎سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود