Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در افتتاحیه اجلاس آب و هوا گفت سران جهان باید وضعیت اضطراری را در کشور‌های خود اعلام کنند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از گرم شدن فاجعه بار کره زمین انجام دهند.

بیش از ۷۰ رهبر جهان قرار بود در پنجمین سالگرد توافقنامه آب و هوایی پاریس ۲۰۱۵ در گردهمایی مجازی یک روزه با محوریت حرکت برای کاهش انتشار گاز‌های گرم کننده کره زمین سخنرانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش گفت: آیا کسی هنوز هم می‌تواند انکار کند که ما با یک وضعیت اضطراری چشمگیر روبه‌رو هستیم؟ امروز من از همه رهبران جهان می‌خواهم تا زمان رسیدن به خنثی شدن کربن، وضعیت اضطراری آب و هوا را در کشور‌های خود اعلام کنند.

گوترش گفت بسته‌های کمکی در پی شیوع بیماری ویروس کرونا، فرصتی برای تسریع کاهش کربن است، اما در عین حال هشدار داد این امر با سرعت لازم اتفاق نمی‌افتد.

او تاکید کرد: این غیر قابل قبول است. تریلیون دلار مورد نیاز برای بازیابی کووید، پولی است که ما از نسل‌های آینده قرض گرفته‌ایم. ما نمی‌توانیم از این منابع برای جلوگیری از سیاست‌هایی استفاده کنیم که نسل‌های آینده را با یک بدهی بزرگ روبه‌رو می‌کند.

روز جمعه انگلیس به عنوان میزبان اجلاس اعلام کرد که متعهد خواهد شد به حمایت مستقیم از پروژه‌های سوخت فسیلی خارج از کشور انگلیس با هدف تحریک اقدامات مشابه سایر کشور‌ها برای سرعت بخشیدن به تغییر به سمت انرژی پاک‌تر در این اجلاس پایان دهد.

بوریس جانسون در این اجلاس گفت: کشور‌ها می‌توانند با هم کار کنند تا وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و روش‌های کشاورزی را تغییر دهند و روندی را طی کنند که تولید گاز‌های گلخانه‌ای را کم کند؛ در عین حال ما می‌توانیم پس از مهار شیوع ویروس کرونا صد‌ها هزار بلکه میلیون‌ها شغل در سراسر کره خاکی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل بوریس جانسون توافقنامه پاریس کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند