Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@22:46:57 GMT

کاهش روند نزولی کرونا در یزد طی چند روز اخیر

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۲۱۲۹

کاهش روند نزولی کرونا در یزد طی چند روز اخیر

محمدرضا دهقانی گفت: دورهمی‌های خانوادگی، ازدحام و تجمعات می‌تواند روند شیوع ویروس و ابتلا به کرونا را بار دیگر صعودی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با توجه به اقدامات خوبی که طی چند هفته اخیر انجام شد و رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم، شاهد روند نزولی ویروس کرونا در یزد، هستیم اما طی چند روز اخیر روند نزولی تا حدی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به فصل سرما، این فصل مستعد گسترش بیش از پیش ویروس است، اظهار داشت: دورهمی‌های خانوادگی، ازدحام و تجمعات می‌تواند روند شیوع ویروس و ابتلا به کرونا را بار دیگر صعودی کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، عنوان کرد: خواهش ما از مردم و هم‌استانی‌های عزیز این است که امسال مراسم شب یلدا را در جمع خانواده خودشان و به صورت مجازی برگزار و از دیدو بازدید خودداری کنند.

دهقانی خاطرنشان کرد: رسم بر این است که در شب یلدا به همه در خانه بزرگترها جمع شوند لذا خیلی اهمیت دارد که امسال از این اقدام پرهیز شود تا بزرگترهای خود را در معرض ابتلا به ویروس قرار ندهیم.

وی ابراز امیدواری کرد با ریشه کنی ویروس کرونا، مردم شب یلدای سال آینده را در کنار هم و بزرگترهای خود برگزار کنند.

لازم به ذکر است استان یزد، در آبان ماه رتبه نخست ابتلا به کرونا و همچنین میزان مرگ و میر بیماران کرونایی را در کشور داشت، با این وجود اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها موجب شد تا روند رو به رشد بیماری متوقف شود و تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های یزد هم اکنون به یک چهارم زمان اوج برسد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد