Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:49:57 GMT

مردم از وسایل گاز سوز غیر استاندارد استفاده نکنند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۲۱۵۰

مردم از وسایل گاز سوز غیر استاندارد استفاده نکنند

فتانه شکرالهی روز شنبه به خبرنگاران گفت :  استفاده از بخاری های دارای سنسور حرارتی با رعایت الزامات برای پیشگیری از حوادث گازگرفتگی به مردم توصیه می شود.

وی با بیان اینکه بخاری دودکش دار باید مجهز به وسایل ایمنی نظیر سنسور حساس به کاهش سطح اکسیژن محیط (ODS) و یا سنسور حرارتی باشد، ادامه داد: با استفاده از سنسور حساس به کاهش اکسیژن (ODS) ، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از ۱۸ درصد برسد جریان گاز قطع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکرالهی اضافه کرد: سنسور حرارتی نیز وسیله ای است که اگر به دلایلی مانند مسدود بودن مسیر دودکش، محصول احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را خاموش می کند.
وی تصریح کرد: باید همواره از باز بودن مسیر دود کش و وجود کلاهک دودکش که در انتهای آن در بیرون از ساختمان نصب می شود اطمینان حاصل شود.
شکرالهی قرار دادن دودکش وسایل گاز سوز درون سطل آب را خطری جدی و جبران ناپذیر عنوان کردو گفت: استفاده از وسایل گاز سوز پخت و پز از جمله اجاق گاز پیک نیکی به عنوان وسایل گرمایشی  خطر ناک و حادثه آفرین است.
وی به مردم  توصیه کرد که نصب و تعمیر وسایل گاز سوز را به تعمیر کاران مجاز و خدمات مجازپس از فروش بسپارند تا از ایمن بودن وسیایل گاز سوز اطمینان حاصل کنند.
مدیرکل استاندارد البرز گفت: برای استفاده از وسایل گاز سوز به برچسب مصرف انرژی بر روی دو محصول بخاری دودکش دار و آبگرمکن فوری که تاکنون استاندارد معیار مصرف انرژی آنها تهیه و تدوین شده است توجه نمایند.

از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون بیش از ۷۰ نفر در البرز براثر گاز گرفتگی دچار مسمومیت شده اند که دراین مدت حدود ۱۰ نفر جان باخته اند.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران کرج امنیت گاز گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران کرج امنیت گاز گاز سازمان ملی استاندارد ایران کرج امنیت گاز گاز اخبار کنکور وسایل گاز سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علی ربانی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

وی افزود: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

 ربانی گفت: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کل راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، ادامه داد: جاده‌های خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

دیگر خبرها

  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • فوق‌تخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • قلیان اکسیژن؛ بِکشیم یا نه؟
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد