Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم؛ تنها کسوف کاملِ خورشیدِ سال 2020 روز دوشنبه 14 دسامبر برابر با روز دوشنبه 24 آذرماه رخ می‌دهد؛ این واقعه آسمانی زمانی  اتفاق می‌افتد که ماه خورشید را مسدود می‌کند و در مسیر کلی خود تاریکی موقتی را ایجاد کند.

این خورشیدگرفتگی در مناطق جنوبی آمریکای جنوبی رخ خواهد داد و مردم در مناطقی خاص از شیلی و آرژانتین در صورت روشن بودن هوا، قادر به مشاهده کسوف کامل هستند و ممکن است قایق‌ها یا کشتی‌هایی که در مناطقی از اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس قرار گرفته‌اند،‌ با دیدن کسوف کامل از این منظره زیبا تصویربرداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خورشیدگرفتگی کلی(کسوف کامل) زمین، ماه و خورشید در یک راستا قرار می‌گیرند، در این حالت، کل قرص خورشید در پشت ماه پنهان می‌شود؛ سایه ماه فقط چند کیلومتر از سطح زمین را در بر می‌گیرد و به موازات حرکت ماه در مدار خود، یک مسیر طولانی منحنی شکل در روی زمین می‌پیماید و تنها کسانی می‌توانند گرفتگی خورشید را ببینند که در جایی از این مسیر باریک و طولانی واقع باشند.

کسوف کامل که اخترشناسان از تعبیر زیبای حفره تاریک آسمان برای نامیدن آن استفاده می‌کنند روز دوشنبه 24 آذر 99 رخ  می‌دهد و بهترین مکان برای رؤیت زیباترین اتفاق نجومی سال 2020 بین مرز دو کشور آرژانتین و شیلی است و این کسوف 2 دقیقه و 9 ثانیه طول می‌کشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: روز دوشنبه کسوف کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هم‌مسیر اتیسم، دوی نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد "هم‌مسیر اتیسم" اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند. بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکارهای دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود.

"هم‌مسیر اتیسم" هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند.

دیگر خبرها

  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟