Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@06:57:39 GMT

علت کاهش وزن هنگام دندان درآوردن

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۲۳۷۱

یک متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: ملتهب شدن لثه و درد در زمان بیرون آمدن دندان، باعث بی اشتهایی کودک می‌شود. ناطقان: شبنم سیفی، متخصص زنان، زایمان و نازایی اظهار کرد: دندان درآوردن بین ۴ تا ۷ ماهگی آغاز می‌شود، اما این روند در کودکان شبیه به هم نیست، زیرا این امر به عوامل متعددی وابسته است.

او افزود: یکی از عمده‌ترین علائم در این دوران، از دست دادن اشتهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیفی ادامه داد: ملتهب شدن لثه و درد در زمان بیرون آمدن دندان، باعث درد و بی اشتهایی کودک می‌شود. این ناراحتی اغلب ۴ روز قبل از دندان درآوردن آغاز می‌شود و به مدت ۳ روز ادامه پیدا می‌کند.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: با از دست دادن اشتها، کودک دچار کمبود آب می‌شود، بنابراین تا حد امکان میزان مصرف آب را به کودک افزایش دهید.

او ادامه داد: مسکن‌های خوراکی از جمله استامینوفن در کاهش درد موثر است البته میزان دارو باید توسط پزشک مشخص شود.

سیفی با بیان اینکه ماست یا میوه سرد، می‌تواند ناراحتی دندان درآوردن را کاهش دهد، گفت: غذا‌های نرم را که به راحتی جویده می‌شود به کودک بدهید و قبل از این که به او غذا بدهید، پلاستیک مخصوص دندان درآوردن به او بدهید تا با فشردن آن از درد دندان خود بکاهد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کاهش وزن ، دندان درآوردن ، درد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش وزن دندان درآوردن درد دندان درآوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت شهرستان آباده گفت: طرح وارنیش فلوراید تراپی با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان از ابتدای اسفند پارسال در مدارس ابتدایی این شهرستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محسن کرم نژاد افزود:  تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این طرح مشارکت کرده اند.

او با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان اجرا می‌شود، اضافه کرد: فلوراید تراپی یک روش مهم در حفاظت و تقویت دندان‌های کودکان است که این روش شامل استفاده از وارنیش فلوراید به عنوان یک ماده ضد پوسیدگی به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند و باعث کاهش ۵۰ درصدی خطر پوسیدگی دندان می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • تداوم عملیات جست و جو برای یافتن کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • کاهش نرخ ارز قطعا ادامه دارد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد