Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران اظهار کرد: تصویر گرفته از دریاچه چیتگر توسط یکی از شهروندان مبنی بر وجود تمساح در این محل هنگام شب بوده و به خوبی مشخص نیست.

وی در ادامه گفت: تمساح حیوانی خونسرد است و حتماً باید تعادل دمای بدنش در طول روز بیرون از آب بیاید تا آفتاب بگیرد و بتواند به زیست خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران اضافه کرد: طی گفتگو با تعدادی از کارشناسان معتقدند در این شرایط و دما تمساح زنده نمی‌ماند، چون این حیوان در دمای زیر ۴ درجه به کما و مرگ می‌رود.

کرمی یادآور شد: مسؤولان چیتگر همچنین گشت محیط زیست در آن محدوده موردی از تمساح مشاهده نکرده‌اند.

وی با اشاره به وجود اردک ماهی در دریاچه چیتگر اضافه کرد: احتمالاً این تصویر منتشر شده مربوط به اردک ماهی باشد که حدوداً این حیوان هم ابعادی یک متری دارد و آن ساعت با پوزه‌ای شبیه تمساح و چشمانی برجسته روی آب قرار داشته است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه تمساح باید در طول روز حتماً بیرون آب دیده شود، خاطرنشان کرد: این شایعه که به خاطر تمساح دریاچه چیتگر بسته شده است صحت نکرد و مسؤولان پارک، کرونا و عملیات عمرانی را علت آن اعلام کرده‌اند.

کرمی عنوان کرد: ممکن است هر حیوان و جانوری در این دریاچه مانند اردک ماهی رها شود، ولی راه ورودی به هیچ وجه وجود ندارد.

وی در پایان بیان کرد: در استان تهران یا مناطق شمالی ایران تمساح وجود ندارد و فقط سیستان و بلوچستان شرایط و زیستگاه این حیوان را دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر سازمان محیط زیست حیات وحش اردک ماهی تمساح در چیتگر لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر استان تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود