Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید بدوی مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پهلوگیری ۵ فروند کشتی حامل ذرت در اسکله غلات بندر امام خمینی (ره) طی امروز، گفت: ظرفیت هر کدام از این کشتی‌ها حدود ۶۵ هزار تن است و به زودی کار روند ترخیص و تخلیه محموله‌های آن‌ها آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه محموله این کشتی‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به مناطق مختلف کشور منتقل می‌شود تا در سامانه "بازارگاه" وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع بین مرغداری‌ها و دامداری‌های کشور قرار گیرد، افزود: واردات نهاده‌ دامی و طیور از سوی شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی به بندر امام خمینی (ره) طبق برنامه و بدون وقفه همچنان ادامه دارد.

بدوی با ابزار امیدواری نسبت به ثبات قیمت در بازار مواد پروتئینی و قیمت این کالا‌ها به خصوص مرغ با شتاب گیری تخلیه نهاده‌های دامی اظهار داشت: واردات نهاده‌های دامی شامل؛ ذرت، سویا، کنجاله و جو به تازگی از طریق بندر شهید رجایی و چابهار نیز انجام می‌شود که همین امر روند توزیع نهاده‌های دامی در کشور را سرعت داده است.

سرنوشت ذرت‌های انبارنشین در بندر امام چه شد؟

در سال ۱۳۹۲، ۲۰ هزار تن ذرت دامی از کشور هندوستان و در سال ۱۳۹۵ میزان ۱۲۰ هزار تن از کشور برزیل در بندرامام خمینی (ره) پهلوگیری و تخلیه شدند و به انبار‌های ذخیره کالا‌های اساسی انتقال یافتند و اداره استاندارد خوزستان در قالب مسئولیت و وظیفه‌ای که درخصوص کالا‌های وارد شده به استان دارد، آزمایشات لازم از جمله؛ آزمون آفلاتوکسین را بر روی محموله ۱۴۰ هزار تنی ذرت انجام داد و آلوده بودن این محموله به آفلاتوکسین (ماده‌ای سرطانزا) را تایید کرد و از وارد شدن آن به چرخه تولید جلوگیری بعمل آمد.

بیشتر بخوانید

ماجرای ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده وارداتی به بندر امام خمینی(ره) به کجا رسید؟ انبار‌های بندر امام، مکانی برای گوشه نشینی ذرت‌های آلوده سرنوشت ذرت‌های آلوده در پیچ و خم تصمیمات دولت

برخی تصمیم گرفتند این محصول را برای خوراک دام استفاد کنند، اما با انجام آزمایشات مربوطه از سوی اداره دامپزشکی استان، کارشناسان این اداره با این موضوع موافقت نکردند و عده‌ای تصمیم داشتند ذرت‌های آلوده برای تولید الکل به کارخانه مربوطه منتقل شوند، اما این موضوع هم بدلیل خطرات و مضرات احتمالی نیز تایید نشد.

چند ماه یا سال دیگر قرار است ذرت‌های آلوده در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) بمانند؟ آیا مسئولان انتظار دارند معجزه شود و آزمایش آفلاتوکسین آن‌ها منفی شود یا ذرت‌ها پا در بیاورند و به کشور‌های هند و برزیل بازگردند؟ محموله‌های جدید با این میزان قرار است در کدام انبار‌ها ذخیره شوند؟

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات ذرت ذرت آلوده محموله ذرت بندر امام خمینی ذرت های آلوده انبار ها هزار تن ذرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند

فرزند آیت‌الله مرتضی حائری یزدی (و نوه مؤسس حوزه علمیه قم)، عروس امام خمینی (ره) و همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی که همراه پدرش در تبعید بود و در تبعید شهید شد؛ هر کدام این نسبت‌های خانوادگی کافی بود تا معصومه حائری یزدی تحت نظر و مراقبت ساواک باشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۶ سالگی درگذشت و پیکر ایشان روز هشتم اردیبهشت پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در بقعه شیخ فضل‌الله به خاک سپرده شد. 

محل دفن ایشان از این جهت نمادین است که بقعه شیخ فضل‌الله نوری در سال‌های دور محل ملاقات امام خمینی (ره) و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بود که به جز همکاری در هیأت مصلحین حوزه، هر روز هنگام غروب آفتاب آنجا با هم گفتگو می‌کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال ۱۳۳۳، پیوند دو خاندان خمینی و حائری یزدی بود؛ این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی همراه پدر، وارد مرحله تازه‌ای شد و تا زمان شهادت همسر در اول آبان ۱۳۵۶، معصومه حائری بار‌ها برای دیدارش به نجف رفت و برگشت. 

یکی از سند‌هایی که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی وجود دارد (شماره پرونده ۳۹۲)، موافقت اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری برای صدور گذرنامه جهت مسافرت به عراق را نشان می‌دهد. طبق این اسناد، شهربانی کل کشور در نامه‌ای محرمانه از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور درباره تقاضای صدور پروانه خروج از کشور استعلام می‌گیرد:

«شهربانی کل کشور
تاریخ ۴۶/۶/۱۳
از شهربانی کل کشور (اداره اطلاعات)
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه ۶۹۲۳۵ قم متولد ۱۳۱۷
نامبرده بالا طی تسلیم شرحی اعلام نموده مدتی قبل برای دیدار بستگان خود از عراق به ایران مراجعت و جهت بازگشت به کشور مزبور به منظور ملحق شدن به همسرش حاج سیدمصطفی خمینی تقاضای صدور پروانه خروج نموده است. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام درخواست مشارالی‌ها نظریه اعلام دارند. 
رئیس شهربانی کل کشور. سپهبد مبصر از طرف سرتیپ صمد پاکپور»

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • همسطح سازی و نصب ۳۰ دریچه منهول فاضلاب در بندر امام خمینی
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد